קורות חיים לדוגמא

תוכן עניינים

יש המון דוגמאות לסגנון ועיצוב קורות חיים. עיצוב קורות החיים משתנה לפי ענף או המקצוע אליו אתם משתייכים. יש המון סוגים של עיצוב קורות חיים לדוגמא, למרות שאנחנו משתמשים כמעט בתנבנית אחת שעובדת טוב מאוד עם מערכות גיוס.

רואה חשבון מנוסה יסגנן קורות חיים בתבנית מסויימת בזמן שמנהל קריאטיב ב 27 בחברת פרסום יעצב את קורות החיים שלו בסגנון אחר לגמרי – אולי קריאטיבי יותר, קצת יותר צבעוני או ״אסתטי״ יותר.

עיצוב התבנית בקורות החיים שלכם הוא פקטור מאוד חשוב בבניית המסמך, מכוון שהכתיבה מאוד תמציתית, ולא מספיק לשפוך את כל הטקסט על מסמך כמו כתיבת מאמר. אתם רוצים להניע לפעולה, להזמין את המגייסים והמעסיקים להיכנס לקורות החיים שלכם, ולכן הם צריכים להיות מעוצבים, אחרת הם הופכים להיות כמו כל מסמך רגיל.

החשיבות בעיצוב קורות החיים שלכם

לקורות חיים מעוצבים יש חשיבות רבה, וזה הרבה מעיבר לעניין של להרשים את המעסיקים. האמת, זה אפילו לא קשור למעסיקים. לעיצוב יש פקטור חשוב והוא חוצה תעשיות: כל עולם השיווק, עיצוב ברושורים, בניית אתרים, הזמנות לחתונה, עיצוב ביתנים או בניינים משתמשים בעיצוב וסגנון כדי להביא לתשומת לב סביבם.

עבור קורות החיים שלכם, לעיצוב יש שלושה פקטורים עיקריים:

  • לעבור את מערכות הסינון (ATS): חשוב לייצר מסמך מאוד ברור ואסטתי שעובר באפקטיביות את מערכות הסינון (ATS). מכוון שמערכות אלה קוראות את קורות החיים שכלם, אתם רוצים לעשות להם חיים קלים, ובעזרת תבנית קורות החיים שלכם, אתם עוזרים להם לקרוא אותם ביעילות
  • להזמין את המגייסת לקרוא את קורות החיים שלך: סגנון הפסקה, סוג הפונט, הצפיפות בין הפסקאות – לכל אלו יש משקל קורות החיים שלכם, ויקבעו אם המגייסת תקרא או לא תקרא את קורות החיים שלכם.
  • בידול: סגנון ותבנית מבדלים אותכם

אבל האם זה מתחיל ומסתכם בעיצוב קורות החיים או האם לטקסט הכתוב יש משקל שווה? אנחנו נענה על השאלה הזאת בקורות החיים לדוגמא שנראה.

קו״ח: טקסט או עיצוב, מה יותר חשוב?

מחקרים מראים, בכל מני תחומים לא רק בעולמות הגיוס, שהטקסט הכתוב הרבה יותר משפיע וחשוב מעיצוב. נקודה!

זה נכון לבניית אתרים, כתיבת ברושורים או כתיבת קורות חיים שלכם.

אז אם אין לנו ברירות ואנחנו חייבים לבחור בין הטקסט הכתוב או עיצוב תבנית קורות החיים, הטקסט תמיד לוקח.

  • זאת הסיבה העיקרית וכמעט הבלעדית שהמגייסת נכנסה לקרוא את קו״ח. אם הטקסט ישכנע שאתם רלוונטיים למשרה, יזמנו אותכם גם אם העיצוב לא משהו.
  • ההפיך הוא לא נכון! אם העיצוב אסתטי ויפה, אבל הטקסט הכתוב אינו מוכיח שאתם כשירים לתפקיד, לא יזמנו אותכם לראיונות עבודה
  • מערכות ה ATS סורקות את הטקסט הכתוב
  • בפלטפורמות כמו לינקדאין אין לנו שום השפעה על עיצוב, למעט התמונת פרופיל והבאנר העליון שתבחרו – אבל מעיבר לזה, הכל מבוסס טקסט, וכך גם ההחלטה של המגייסת

תחשבו על זה. הטקסט מאפשר למגייסים לדעת אם אתם רלוונטיים או לא למשרה. בלי זה, מה העיצוב יעזור? אז למרות שתראו בקורות חיים לדוגמא עיצובים יפים ושונים אחד מהשני, תזכרו, במקרה הזה, חשוב שתשימו דגש חזק על מה אתם כותבים ולא איך אתם מעצבים.

אבל גם לטקסט יש מימד עיצובי. הגופן (פונט) שתבחרו עבורו כבר משפיע על עיצוב מסמך קורות החיים שכלם. למשל, הגופן הטוב ביותר בקורות חיים הינו Calibri (אנחנו כותבים את כל קורות החיים ללקוחות שלנו בפונט הזה), לאחר מכן Georgia, Arial ו – Times New Roman.

למרות זאת, אנחנו לא ממליצים לזלזל בעיצוב תבנית לקורות חיים, ולכן נראה לכם במאמר הזה קורות חיים לדוגמא.

אם מעניין אותכם נושא העיצוב, כתבנו מאמר על הנושא: האם עיצוב קורות חיים יביא את התוצאה הרצויה (שזה כמובן הזמנות לראיונות עבודה).

השארת פרטים

קורות חיים לדוגמא (1) - הגרסה המעוצבת עם תמונה

למרות שעל פניו קורות החיים האלה נראים יפים ואסתטיים, אנחנו ב – HeresMyResume לא מתים על הגרסה הזאת (to say the least), מכמה סיבות.

לרוב, אנחנו לא ממליצים להוסיף תמונה לקורות החיים, כי לא בוחרים מועמדים לפי תמונת פרופיל. גם זה לא גובר על הטקסט הכתוב ונראה את זה בקורות חיים לדוגמא שנראה.

למרות שזה לא תמיד המקרה. מתמודדים ומתמודדות לדיילות בחברת התעופה Emirates חייבים לשלוח את קו”ח שלהם עם תמונה. אבל זה לא כ”כ רלוונטי עבור מנהלי כספים, מנהלי פרוייקטים או מנהלי מכירות.

עוד דבר שאנחנו לא אוהבים בקורות חיים האלה, שהרקע אינו לבן! תזכרו, הניגודיות הכי גדולה היא שחור על לבן או לבן על שחור, וזה מאפשר גם לקורא לקרוא ביותר נוחות, וגם לרובוטים (תוכנות ב ATS) לקרוא באפקטיביות.

קורות חיים לדוגמא (2) - הגרסה המינימאליסטית

אם קורות החיים הקודמים לדוגמא היו יותר מדי מעוצבים, הגרסה הזאת מינימאליסטית מדי. למרות שאם היינו צריכים לבחור בין 1 או 2, היינו הולכים על מספר 2.

הם טובים, אנחנו לא מתים על אייקונים, מכוון שתוכנות ה ATS לא קוראות אותן, מצד שני אלה לא אייקונים שמסבירים על רמת שפה או כישורים מסוג אחר, הם מציגים את סוג רשת החברתית.

סה”כ, כל מה שהיינו מוסיפים בגרסת קורות החיים הזאת היא באנר שחור בכל אזור הימני.

קורות חיים לדוגמא (3) - הגרסה המינימליסטית פחות

קורות החיים מספר 3 עובדים יותר טוב, כי יש להם קווים בתוך המסמך שמייצרים הפרדה ברורה בין האזורים השונים. גם התמונה למעלה יחסית קטנה (היינו מעצבים אותה בריבוע ולא בעיגול), הפונט כהה מאוד אבל לא שחור, ויחסית בקורות חיים לדוגמא הזאת, אנחנו מזהים גרסה נקיה.

לא היינו בוחרים את הגרסה הזאת עבור מנוסים עם 20 שנות ניסיון – אלא לסטודנטים שסיימו לימודים או אנשים עם משרה אחת מאחוריהם.

קורות חיים לדוגמא (4) - הגרסה המהודקת

הקורות חיים שתראו עכשיו עובדים טוב, כי הם ברורים מאוד, לא מינימליסטים מדי, וגם לא כמו בדוגמת קורות החיים הראשונים שראינו.

קורות החיים האלה עובדים טוב, כי יש להם בהם אזורים ברורים, הצבע רשמי, נקי – ולמרות שזה “צבוע מדי” (לטעמנו), הם עדיין נקיים ואסתטיים. הכותרת הראשית מאוד ברורה והתמצית גם ממוקמת טוב מעל הכל.

כל האזור של הכישורים, פרטי התקשרות ושפות עובדים יפה מאוד בדוגמה הזאת.

בונוס! הוספנו עבור קורות החיים האלה את הגרסה המתאימה של מכתב מקדים שהולך טוב איתם.

לסיכום:

אלה היו 4 סגנונות שונים של קורות חיים לדוגמא.

אתם יכולים לקחת השראה מהם, ולבנות בעצמכם את קורות החיים שלכם. אם אתם מרגישים שאתם צריכים עזרה מאיתנו, נשמח לדבר איתכם על מטרות הקריירה שלכם, ואיפה אנחנו יכולים לעזור לכם עם קורות החיים שלכם.

Call Now Button