קורות חיים לארה״ב

קורות חיים לארה״ב

תוכן עניינים

לא מעט אנשים שוקלים לעבור לארה״ב, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. יש לזה מספר סיבות, והעיקרית היא סיבה כלכלית או פשוט רצון לפתח את הקריירה ב – Corporate America. לא משנה אם אתם מהנדסים, אנשי לוגיסטיקה ותפעול, מנהלי שיווק ומכירות או שאתם מגיעים מעולמות התוכנה, כדי שבאמת יהיו לכם אפשרויות מגוונות יותר (לא יכולים להבטיח על ״בלתי מוגבלות״, את זה נשאיר לדוד סאם), לא מספיק קורות חיים באנגלית כדי להשיג את תשומת ליבם של מגייסים ומגייסות בארה״ב. מה שאתם צריכים זה קורות חיים שמדברים ״אמריקאית״.

הדבר המלחיץ ביותר עבור אנשים שמחפשים עבודה השלב שבו הם לוחצים על הכפתור ״שלח״, ובשנייה אחת קורות החיים שלהם בתיבת הדואר של חברה, ושל מגייסת או מגייס שהם לא מכירים. האם המסמך היה כתוב טוב? האם המכתב המקדים באמת משקף את מה שאני מנסה להגיד על עצמי? אנשים לא 100% סגורים אם קורות החיים שלהם כתובים בצורה הנכונה.

המאמר הזה מכוון לאלו שרוצים לכתוב קורות חיים עבור השוק האמריקאי – ואם תרצו, כנ״ל לשוק הקנדי שמאוד דומה בהקשר הזה.

מבנה קורות החיים בארה״ב (קורות חיים אמריקאים)

מבנה קורות החיים האמריקאי עשוי להיות ארוך יותר ממה שנהוג בשוק הישראלי. אם כאן אתם מקצרים כדי לא לאבד עניין כבר בשלב הראשוני (פתיחת קובץ קורות החיים), בקורות החיים האמריקאים, אתם תרחיבו קצת יותר. לא, אין המטרה להתיש את המגייסים או מנהלות ההשמה בארה״ב, אבל מה שכן אפשר להגיד על האמריקאים, שהם מאוד דקדקנים ויכנסו לניואנסים בתוך קורות החיים שלכם. אי לכך, לא צריך לחשוש לשלוח קורות חיים באורך של שני עמודים – וגם שלושה עמודים, אבל זה תלוי בניסיון שאתם מביאים איתכם.

בקורות החיים האמריקאי מעבירים את המידע בסדר הכרונולוגי ההפוך, בדיוק כמו בישראל: מתחילים עם העבודה האחרונה ועוברים לאחור. קורות החיים בארה”ב מתחילים לעיתים עם ציון כותרת, ואחריהם מידע על ניסיון, חינוך וכישורים, ולפעמים ממקמים את החלק הזה בצד התחתון של המסמך – אבל זה לא קריטי.

השארת פרטים

תבנית קורות חיים האמריקאית

הפורמט

פורמט קורות החיים הפופולרי ביותר בארה”ב הוא הפורמט הכרונולוגי ההפוך שמתמקד בניסיון העבודה המקצועי שלכם. אפשרויות אחרות כוללות את פורמט החיבורי אבל לא נכנס לזה.

להלן כמה טיפים כדי להכווין אותכם:

  • השתמשו במרווחי שורה של 1.15.
  • שמרו על אורך הקורות חיים בין עמוד עד שני עמודים, אבל לבעלי ניסיון של 20 שנים עם 4 משרות בכירות מאחוריהם, יהיה מאוד מאתגר למסגר את קו״ח לשני עמודים ויסלחו להם אם הם יהיו באורך 2.5 עמודים.
  • לידיעה, אנחנו לעולם לא כתבנו קורות חיים באורך של ארבעה עמודים.
  • יש להשאיר השוליים בגודל של אינץ’ אחד (בערך 2.5 ס”מ) מכל צד של המסמך.
  • לא צריך להזכיר כל דבר שעשיתם לפני 15 שנים, במיוחד אם זה לא רלוונטי למשרה הנוכחית.
  • השתמשו בגופן קריא ומקצועי לקורות החיים שלך. אנחנו אוהבים להשתמש ב Arial, Calibri, שניהם מאוד נקיים וקריאים.
  • חלקו את קורות החיים לאזורים ברורים ונפרדים.
  • תשאירו מרווחים בין האזורים (מה שנקרא white space), כדי להפוך אותם לנעימים וקלים יותר לקריאה.
מבנה קורות החיים בארה״ב (קורות חיים אמריקאים)

כותרת קורות החיים חייבת להיות עם מידע ליצירת קשר

הוסיפו את פרטי ההתקשרות שלכם בראש העמוד של קורות החיים שלכם, כדי שגורמי הגיוס ידעו איך ליצור איתכם קשר. כללו באזור הזה את השם שלכם, מספר הטלפון ליצירת קשר וכתובת הדוא”ל. אם יש לכם אתר אינטרנט או פורטפוליו (תיק עבודות) או פרופיל LinkedIn מעודכן, אז זה המקום להוסיף את זה.

שימו לב למידע שאינו צריך להימצא בקורות חיים אמריקאיים, למשל הוספת מספר תעודת זהות (אנחנו גם ממליצים בחום לא להוסיף את מספר ת”ז גם בקו״ח בישראל), או כתובת מדויקת. אפשר להסתפק בהוספת המדינה שבה אתם חיים.

אתם תקבלו נקודות זכות על ״פרטים קטנים״ אם תוסיפו את ה time zone של ישראל ליד מספר הטלפון שלכם.

ניסיון תעסוקתי

מדובר בחלק המרכזי והחשוב של קורות החיים האמריקאיים שלכם. החלק הזה, עליך לכלול את שם החברות בה עבדתם, מיקום החברות, תאריכי העסקה שלכם, כותרת התפקיד ורשימה קצרה של המשרות העיקריות שביצעת.

להלן עוד כמה טיפים עבורכם: באזור ״ניסיון תעסוקתי״:

  • ציינו את המשרות הרלוונטיות בלבד! אם הייתם מלצרים לפני 20 שנים זה לא מעניין את המנהל שלכם שמחפש לגייס מנהל כספים.
  • הוסיפו חמש נקודות (בולט פויינטס) עבור התפקיד האחרון שלכם ותרדו במספר ככל שתתקדמו אחורה בזמן.
  • השתמשו במילות מפתח לקורות החיים שלכם כדי להגביר את הסיכויים שלכם לחמוק מהפילטרים של מערכות הגיוס הממוחשבות הסורקות את קורות החיים (מערכות אלו נקראות ATS).
  • אם אתם כבר בעלי ניסיון ומקצוענים בתחום שלכם, השתמשו במשפט הסיכום של קורות החיים שיתמקד בניסיון העבודה שלכם. אם אתם רק בתחילת הקריירה שלכם, השתמשו במשפט המטרה שמתמקד בכישורים שלכם ובמטרות הקריירה שלכם.

 

שימו לב, תמיד לשמור על כתיבה ישירה, אקטיבית וקצרה! לפתוח כל משפט בשימוש בפעלים, וגם תדאגו שהסיכום של הכישורים וההכשרות שלכם לא יחרוג מ-5 משפטים לכל היותר!

אם יש לכם מספר גדול של כישורים (לכולם יש) ואתם לא רוצים לוותר עליהם, השתמשו בתיאור שיתמקד בניסיון העבודה שלכם ולא בכישורים משניים. 

השכלה בקורות חיים

בחלק הזה של קורות החיים שלכם, תציינו את רמת ההשכלה, בין אם היא השכלה תיכונית או אקדמאית (השכלה גבוהה), הרעיון הוא להתחיל מהתואר הגבוה ביותר עם כרונולוגיה הפוכה (מהקרוב לרחוק). לאחר מכן תוסיפו את שם המוסד האקדמאי או שם בית הספר שלמדתם בו. אם יש לכם כבר תואר ראשון או שני, ואתם בני 40 ומעלה, לא נחוץ כ״כ להוסיף את שם התיכון. אם אין לכם תואר אקדמאי, אז כן להשאיר את התיכון בקורות חיים.

בגלל שאתם ״בינלאומיים״ ולא מתגוררים בארה״ב ומתכננים את המהלך בקרוב, חשוב שתכתבו את המדינה של המוסד האקדמאי שלמדתם בו. בשלב זה לא צריך להוסיף ממוצע ציונים או ציונים בכלל. סביר להניח שמערכות הציונים הבינלאומיות לא מיושרת בקו אחד עם מערכת הציונים בישראל – ולכן, תוותרו על התענוג הזה עבור המגייסים שלכם בארה״ב. לאמריקאים אין פסיכומטרי, אז אין צורך לציין זאת גם אם קיבלתם 700 בפסיכומטרי.

הפרטים שכדאי להשמיט בקורות החיים האמריקאים שלכם

מידע אישי (מדי):

למרות שהמגייסים האמריקאים כן אוהבים להיכנס לרזולוציות – זה לא אומר שצריך TMI – Too Much Information. בואו נגדיר את ה TMI:
– תאריך לידה, מגדר, שם הורים, שם ילדים, מספר תעודת זהות, מספר דרכון, תמונה (מאוד נהוג בישראל להוסיף תמונה, אבל זה פחות קריטי עבור האמריקאים), גיל, שנת לידה, דת, מוצא אתני
– אין צורך להוסיף את מספר האישור או הויזת עבודה שקיבלתם כדי לעבוד בארה״ב, זה מיותר. אם ישאלו אותכם, תענו בחיוב (בתנאי שבאמת יש לכם)!
– אם אין לכם מספר טלפון אמריקאי, זה בסדר, יש מספיק דרכים לתקשר איתכם וסביר להניח שהראיון הראשון יתבצע בזום או בטימס. כנ״ל הכתובת שלכם–אם אין לכם כתובת אמריקאית–לא צריך לכתוב על מסמך קורות החיים היכן אתם מתכננים לגור בארה״ב, תשאירו את השאלות האלה לראיון עבודה. גם יכול מאוד להיות שאתם מתכננים את מגור מגוריכם באזור מקום העבודה החדש בארה״ב, אז כדאי פשוט להשאיר את החלק הזה פתוח.
וכמובן, כמו בישראל, אין צורך להוסיף את שמות הממליצים שלכם על מסמך קורות החיים.

לסיכום – קורות חיים אמריקאים:

 קורות החיים לשוק האמריקאי לא כל כך שונה מזה שמיועד לשוק הישראלי, אבל יש בו ניואנסים שצריך לשים אליהם לב. אמריקאים, כמו כל תרבות אחרת בעלי תפיסה וגישה שונה לכל מני דברים, לרבות תחום הגיוס עובדים.

אנחנו מקווים שעזרנו לכם להבין יותר לעומק את הדרך שבה כדאי להכין את מסמך קו״ח באנגלית – ובעיקר שידבר אמריקאית!

אם אתם צריכים עוד מידע על קורות חיים באנגלית, מכתבים מקדימים או פרופילי לינקדאין מקצועיים – אנחנו בהירז מיי רזומה נשמח לדבר איתכם על מטרות הקריירה שלכם ולעבוד יחד איתכם כדי להכין לכם קורות חיים שישיגו לכם ראיונות עבודה ומהר!

Call Now Button