איך לכתוב אזור אודות בפרופיל לינקדאין – LinkedIn שלך?

תוכן עניינים

פרופיל הלינקדאין שלכם מחולק למספר אזורים:

  • כותרת
  • אודות – about me (על זה המאמר הזה)
  • ניסיון תעסוקתי (קורות החיים שלכם)
  • השכלה
  • המלצות

בשנת 2025, פרופיל הלינקדאין שלכם הוא המקום הראשון שבו מגייסים יתקלו בכם. זה המקום שבו הם יכולים ללמוד עליכם, אם אתם רלוונטיים לתפקיד כזה או אחר – עוד לפני שהם יבקשו מכם את קורות החיים שלכם.

הבעיה שחלק מהאנשים לא יודעים איך לתפעל את הפלטפורמה, או לכתוב "אודות" משכנע ומסכם משלהם, או שלא מעדכנים אותו לאורך השנים.

אין לכם ברירה, כדי שמגייסים ומעסיקים יראו אותכם וישתכנעו ליצור איתכם קשר, זה ידרוש מכם לכתוב "אודות" קליט, משכנע- על גבול הסטוריטלינג.

במאמר הזה נלמד כמה דברים כדי לעזור לכם לכתוב אודות משכנע בפרופיל הלינקדאין שלכם. אם אתם מעוניינים לדבר איתנו על פרופיל הלינקדאין שלכם, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.

נדבר על החשיבות של אזור אודות מנצח.
דברים שאסור לפספס בסיכום אודות שלכם.
מה לעשות כדי לשפר את הסיכויים שישימו לב אליכם.

למה אזור האודות בפרופיל הלינקדאין שלכם חשוב כל כך?

לרוב, אם תכנסו לחשבונות לינקדאין של אחרים (תנסו את זה עכשיו!) אתם יכולים בקלות לפספס את אזור האודות. ואם זה קרה – זה אומר שהוא לא היה כתוב בצורה משכנעת או מעניינת. אבל, כשהאזור אודות בפרופיל הלינקדאין שלהם כתוב בצורה מעניינת, אי אפשר להתעלם מהפרופיל.
וזאת הגישה הנכונה, כי היחידים שיכנסו לחשבון שלכם יהיו: (1) אנשים מהענף שלכם, וגם פונים כדי לזמן לראיונות עבודה (2) מגייסות (3) הד-האנטריות וכיו"ב.

זה אומר שאתם חייבים להשקיע בפרופיל לינקדאין מנצח.

השארת פרטים

מה כולל אזור האודות?

בשלב האודות בפרופיל הלינקדאין שלכם אתם יכולים לכתוב על כל מה שנראה לכם שיקדם אותכם. למשל, תוסיפו את החלק המקצועי, ניסיון תעסוקתי, מטרות קריירה, שאיפות- גם אם הן שאיפות אישיות כי זה עוזר לספר מי אתם ב – character. תספרו מה אתם עושים, למה אתם עושים את מה שאתם – ומה היתרון היחסי שלכם בלי בעצם לכתוב את זה בצורה ישירה.

תראו בזה כהזדמנות של כמה שניות לשכנע/לספר לעולם מי אתם ומה אתם שווים.
ולכן, חשוב באזור הזה לכתוב בסגנון הסטוריטלינג (storytelling), כדי לא להתבסס על "עובדות קרות" כמו שהן כתובות בקורות החיים שלכם. אחרת, מה יהיה ההבדל בין זה לקורות חיים? המגייסת לא סתם נכנסת לאזור הזה, ולכן, כאן תוכלו להשיג את תשומת ליבה. וזה יכול להוביל אתכם לצעד הראשון כדי להשיג את עבודת החלומות שלכם. 

כי מכאן, המרחק לבקש את קורות החיים שלכם (עכשיו כשהיא יודעת מה המשרה שאתם מחפשים) מאוד קצרה. הוא ממש לחיצה על כפתור.

דברים שאסור לפספס בסיכום אודות שלכם בפרופיל הלינקדאין שלכם

אחרי שכתבנו בהירז מיי רזומהעבור אלפי לקוחות את פרופיל הלינקדאין שלהם, קל לנו (יחסית) לשתף איתכם את המכנה המשותף שיש לפרופילים אופטימליים ולאלו שלא. לפני שניכנס לנושא הזה, תמיד תזכרו שמגייסים יכנסו לאזור האודות שלכם, והמחשבה שתניע את קבלת ההחלטות שלהם תהיה, "למה לי ״להשקיע״ את הזמן שלי על המועמדת או המועמד הזה?" אזור האודות הוא האזור שמוכר אותכם ומסביר למגייסים – היי אני כאן, בואו נדבר. 

ולכן, אסור לכם לפספס את הדברים הבאים בפרופיל הלינקדאין שלכם: 

  • הייחודיות שמוכרת אותכם: זה המקום לשתף דוגמאות מהעולם האמיתי שמוכר אותכם. למשל, סיפורי הצלחה, מספרים (רק לא דברים סודיים מדי אם עבדתם בחברות פרטיות), למשל, כשעבדתי ב״א-ב-ג״, הצלחתי הבאתי לצמיחה שנתית של מעל 30%. 
  • רקע מקצועי והשכלתי: הרקע המקצועי שלכם. לא מספיק שזה כתוב באזור Professional Background ויראו את זה רק אם יגללו למטה. תזכרו, לכל מגייס, מגייסת, או מעסיק, יש את סגנון הגלילה שלהם כשהם גולשים באינטרנט, ואתם צריכים לקלוע לכל הסגנונות. אז מעיבר לקורות החיים שלכם שלכם, או למכתב המקדים – זה גם המקום לספר על הרקע המקצועי שלכם. זה המקום להשתמש במילות מפתח (keywords) שימשכו את העין של הקוראים. מטרות קריירה: כשאתם כותבים על התוכניות שלכם לעתיד, מטרות הקריירה שלכם ושאיפות מקצועיות, אתם בעקיפין מדברים על עצמכם. זה לא פחות חשוב מהניסיון התעסוקתי שלכם – כי המגייסים רוצים לדעת שהם עושים את המאץ' הנכון עבור מנכ״ל כזה או אחר, כי בסופו של דבר המעסיק, זה שתחתמו איתם הסכם עבודה הוא הלקוח של המגייסת שלכם. אתם צריכים להבין ולהכיר את הפוליטיקה הזאת.  

איך לכתוב סיכום / אודות בפרופיל הלינקדאין כדי שישימו אליכם לב יותר מהר

הרעיון העיקרי של אזור האודות בפרופיל הלינקדאין זה שישימו לב אליכם יותר מהר. זאת הדרך שלכם להגיד ״היי, אני כאן, תקראו עלי!״ אחד הרעיונות שאנחנו ממליצים זה להסתכל על מה אחרים כותבים – אבל אל תעתיקו כדי שתשמרו על אותנטיות. וכמובן אל תשתמשו בבינה מלאכותית, המגייסים מזהים את זה מקילומטרים, וזה מה שיגרום להם לסגור את המסך ולעבור לחשבון של מועמדת או מועמד אחר. 

מגייסים מזהים את זה מקילומטרים - העתקת פרופיל לינקדאין
מגייסים מזהים את זה מקילומטרים - העתקת פרופיל לינקדאין

תכתבו משפט פתיחה שאי אפשר להתעלם ממנו

כדי להשיג את תשומת ליבם של הקוראים, אתם צריכים להתחיל במשפט פתיחה שאי אפשר להתעלם ממנו. כך שמעסיקים או מגייסים ירצו לראות עוד ממכם. זה המקום שבו אתם יכולים להוסיף את אחד הכישורים המובילים שלכם, או הישג גדול מאחד ממקומות העבודה שלך בעבר. אתם יכולים גם להוסיף משפט משני של הסיבה שהביאה אתכםלכם להיכנס לתחום שלכם.

למשל, דוגמה (מומצאת):

After 12 years as an accomplished software engineer, I am proud to share that I worked the best teams in the industry developing the leading applications, such as Waze and Monday.


אחרי השלב הזה אתם רוצים להציג את שאר הכישורים והניסיון שלכם.

כישורים, הישגים, ניסיון בפרופיל הלינקדאין

תתחילו בלכתוב את הכישורים שלכם. מהניסיון שלנו בעולמות הגיוס אנחנו יודעים להגיד כיום, כיאם תכנסו לראש של מי שעובר לכם על הפרופיל, זה הדבר הראשון שיחפשו. יש שני סוגים של כישורים: כישורים רכים וכישורים טכניים שקשורים לענף שלכם.

אנחנו ממליצים שתתחילו עם הכישורים הטכניים הקשים. למשל, תוכנות שאתם עובדים איתם, מערכות, רשיונות וכו. ולאחר מכן תעברו לכישורים הרכים, שקשורים לאופי שלכם.

הצעד הבא יהיה לעבור לשלב ההישגים הגדולים לאורך הקריירה שלכם, ניסיון תעסוקתי שישלים את הכישורים שכתבתם קודם.

הישגים עיקריים ומספרים

במבחן התוצאה, אחרי כל המילים היפות, מילות המפתח אזור אודות שכתוב בצורה מקצועית, מעסיקים רוצים לראות מספרים. זה המקום שאתם יכולים להוסיף הישגים שאפשר לכמת. למשל, מכירות בשווי מיליון דולר, או הגדלת מספר הלידים ב – 30%, שיפור דירוג השירות ב – 25%, או מספר עובדים שניהלתם.

השתמשו במילות מפתח כדי שמערכת הסריקה תאתר אותכם

זה נכון, אי אפשר להתאים את פרופיל הלינקדאין שלכם כל פעם שאתם עוברים משרה כמו שמתאימים קורות חיים למשרות. לכן, אתם צריכים לכתוב שם מספיק בכלליות כדי לאפשר גמישות בין טווח המשרות אליהן אתם שולחים – אבל עדיין לשמור עניין וייחודיות אליכם. 

לכן, מוטב לעשות רשימה של מילות מפתח לפני שאתם מתחילים לכתוב בשאיפה שתעשו שימוש ברובם. אבל, חשוב לשמור על כתיבה טבעית. 

כשאתם תבחרו מילות מפתח, תעשו את הפעולות הבאות כדי לעזור לכם לבחור את המילים הנכונות: 

  • תמצאו מילות מפתח רלוונטיות מהתעשייה שלכם – או המקצוע שלכם.
  • תנסו לחשוב על מילות מפתח שמגייסים ומעסיקים משתמשים. 
  • תאתרו מילות מפתח ספציפיות, שישקפו את הניסיון שלכם ואת הכישורים שלכם.
  • תמצאו מילות מפתח שאתם רואים שעושות שימוש למגוון תיאורי משרה בתחום שלכם. 
  • תשתמשו במילות מפתח שמשקפות את מי שאתם. 

 

עכשיו שעשיתם את רשימת מילות המפתח, תפזרו אותם באופן טבעי באזור האודות שלכם. גם אם לא עשיתם שימוש בכל מילות המפתח, תשתמשו ברוב. 

מוטב לעשות רשימה של מילות מפתח להצגה בפרופיל לינקדאין
מוטב לעשות רשימה של מילות מפתח להצגה בפרופיל לינקדאין

תוסיפו הנעה לפעולה בסוף אזור האודות

כמו בכל תוכן שיווקי, תוכן טוב כולל הנעה לפעולה בסוף. גם כאן, אזור האודות שלכם בלינקדאין הוא מעין מסר שיווקי שמוכר אותכם, המועמדים למשרות. ההנעה לפעולה שלכם אמורה לבקש להרחיב את רשת הקשרים עם עוד אנשים מהענף שלכם, או משפט קצר שמסביר למה אתם הבחירה הטובה ביותר עבור מעסיקים פוטנציאלים.
למשל:
If you are seeking a competent electrical engineer, contact me at email@email.com, I would be happy to expand my professional network and connect.

תכתבו בשיטת הסטוריטלינג

נכון, אתם לא מומחים לכתיבה, לרבות בשיטת הסטוריטלינג. זה לא המקום ללמד אותכם את סגנון הכתיבה הזאת, אבל מה שכן אנחנו יכולים להמליץ לכם, זה בניגוד למכתב הנלווה, ולמסמך קורות החיים, במקרה הזה – אתם ״רשאים״ לכתוב בסגנון שהוא קצת יותר קליל, אישי (דגש על אישי) ושמבליט את האישיות שלכם.

לכן, מומלץ שלא להשתמש בבינה מלאכותית או ב – ChatGPT, כי זה לא יהיה אתם ואפשר לזהות את זה מקילומטרים.

תכתבו על מה הוביל למה במסע הקריירה שלכם, התשוקות שיש לכם, כמה אתגרים שהצלחתם להתגבר עליהם שהביאו להצלחות בקריירה שלכם. הכתיבה הזאת, שתהיה כתובה במילים שלכם תציף את האישיות מאחוריכם, כבעלי או בעלות מקצוע, וזה ה 50% הנוספים שאמורים לשכנע את המעסיקים כן ליצור איתכם קשר.

סטוריטלינג - סגנון כתיבה קליל שמתאים לפרופיל לינקדאין
סטוריטלינג - סגנון כתיבה קליל שמתאים לפרופיל לינקדאין

לסיכום:

נכון, לא כולם יודעים לכתוב על עצמם. יש לבני אדם נטייה לכתוב הכל על עצמם או להתקשות לעשות לעצמם סדר. אזור האודות אמור מצד אחד אמור להכיל הכל עליכם ומצד שני, לא להיות ארוך מדי. תקחו בחשבון את החשיבות בשימוש של מילות מפתח, כי זה מה שיעזור למזחלות החיפוש של המנועים בלינקדאין לאתר אותכם. כן, יש פה שילוב של קצת טכני, קצת רגשי (סטוריטלינג), קצת מכירות באזור הנעה לפעולה, וכולם ביחד עוזרים לכם לייצר את הסיפור האישי, מקצועי שלכם.

אנחנו בהירז מיי רזומה כאן כדי לעזור לכם להקים או לשדרג את פרופיל הלינקדאין שלכם.

Call Now Button