איך מתאימים לינקדאין אחד למספר גרסאות של קורות חיים? בניית פרופיל לינקדאין בהתאמה אישית

תוכן עניינים

‏אין ספק היום שכולנו צריכים בניית פרופיל לינקדאין פעילה ואופטימלית. חברות השמה, מגייסים, מעסיקים, או רשת הקשרים שלכם- בין אם רשת קשרים עסקית או מקצועית- נמצאים בלינקדאין.

כשיותר מ-1.4 מיליארד אנשים ברשת המקצועית, אין פה דילמה אפילו.
‏לכן, המאמר הזה לא דן בשאלה על כדאיות השימוש בלינקדאין, אלא על הדרך לשלב בין בניית פרופיל לינקדאין לבין קורות חיים מותאמים אישית.

אם אתם מחפשים עבודה או שהקריירה שלכם חשובה לכם לשנים הבאות- אפילו אם אינכם מחפשים עבודה כעת- בניית פרופיל לינקדאין פעיל ואופטימלי היא חלק בלתי נפרד מהצלחת הקריירה שלכם.

אנחנו בהירז מיי רזומה מאמינים שבעוד 10 שנים כבר לא יהיו קורות חיים כמו פעם. אולי תהיה גרסה דיגיטלית שתגור בחשבון הלינקדאין שלכם. הרי כבר היום יש את אזור הניסיון התעסוקתי בפרופיל שלכם ב-LinkedIn, כך שקורות החיים שלכם מקבלים בית חדש ודיגיטלי.

אבל עד שקורות החיים ייעלמו מהעולם, אנחנו צריכים להשתמש בהם ולמצוא דרכים לשלב ביניהם. בין מדיום של "קובץ" לבין בניית פרופיל לינקדאין דיגיטלי ומקצועי. במאמר הזה נדבר על הקשר בין שני המדיומים האלה- וכיצד ניתן לסנכרן בין קורות החיים שלכם לבין חשבון הלינקדאין שלכם.

כי אחד עשוי לבוא על חשבון השני ולהעביר מסרים סותרים לגביכם- בין אם למגייסים או למעסיקים. למשל, מכיוון שקורות החיים שלכם ניתנים לשינוי במהירות ובקלות יחסית, זה עשוי ליצור אי-התאמות בין מה שמופיע במסמך לבין מה שמופיע בלינקדאין.

המאמר הזה ידבר על זה.

השארת פרטים

מה זה קורות חיים?

‏קורות חיים הם מסמך שנותן את כל המידע הרלוונטי לגביכם בתמציתיות:

  • ניסיון תעסוקתי
  • השכלה
  • כישורים
  • תחביבים (לא לכולם זה רלוונטי)
  • שירות צבאי / שירות לאומי
  • מידע אישי

מה זה LinkedIn?

‏לינקדאין היא רשת חברתית כמו כל רשת חברתית שאתם מכירים (טיקטוק, פייסבוק, אינסטגרם). אך בניגוד לרשתות הללו, לינקדאין היא רשת מקצועית. זה אומר שבמקום לשתף מה עשיתם בסוף השבוע או להעלות תמונות עם חברים, כאן המטרה היא בניית פרופיל לינקדאין שייצר דימוי מקצועי שישרת את אסטרטגיית הקריירה שלכם.

הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות בלינקדאין הוא לפתח את רשת הקשרים המקצועיים שלכם- עם מעסיקים, חברות השמה והד-האנטרים, לצד אנשי קשר עסקיים שיכולים לפתוח לכם דלתות חדשות.

כתיבה בלינקדאין שונה מכתיבה בקורות חיים- כך תעשו את זה נכון עם בניית פרופיל לינקדאין

‏כמי שעוסקים בכתיבת קורות חיים באנגלית, מכתבים מקדימים ובניית פרופיל לינקדאין למקצוענים במשק הישראלי, רצינו לתת לכם מספר טיפים שיעזרו לכם ליישר קו בין מסמך קורות החיים שלכם לבין חשבון הלינקדאין.

מצד אחד, יהיו לכם מספר גרסאות של קורות החיים, ובמקביל- תהיה לכם גרסה אחת כללית של פרופיל הלינקדאין שלכם. הרעיון הוא איך ליצור מקסימום גמישות באמצעות בניית פרופיל לינקדאין שתאפשר לכם לבטא את עצמכם בהתאם לכל גרסאות קורות החיים שבידכם. זו משימה לא פשוטה- אבל אנחנו אוהבים אתגרים!

קורות חיים בלינקדאין

מתאימים קורות חיים לפי משרה

לא שולחים לכל המשרות את אותו מסמך קורות החיים. גם אם הם כתובים בצורה מושלמת, ללא טעויות והאנגלית מקצועית, חייבים להתאים אותם לפי משרה, אחרת מערכות ה-ATS עלולות לסנן אותם. אבל זה לא כל כך נורא- זה אפילו קל יחסית.

זה לא אומר שאתם צריכים לשנות את כל המסמך, ויש לזה שיטה. אנחנו מלמדים את כל הלקוחות שלנו, לאחר שסיימנו לכתוב עבורם את קורות החיים, איך להתאים את הקובץ למשרה המיועדת.

בגדול, מה שצריך לעשות זה להסתכל על מילות המפתח בדרישות המשרה ולהתאים אותן באזורים מסוימים בקורות החיים. אנחנו לא נספיק במאמר הזה ללמד אתכם איך לעשות את זה לעומק, אבל הנה התהליך על רגל אחת:

  • בניית פרופיל לינקדאין שמתמקד במילות המפתח הרלוונטיות ביותר לתחום שלכם.
  • התאמת מילות מפתח באזור הכישורים (Skills).
  • התאמה של לפחות 80% ממילות המפתח שמופיעות בתיאור המשרה לאזור הכישורים בקורות החיים. תלוי בתבנית שלכם, הכישורים יכולים להופיע בצד העמוד, בתחתית המסמך או בתמצית העליונה.

שאר האזורים להתאמת קורות החיים

ראו באיור למטה את כל האזורים שמשנים ומתאימים בקורות החיים:

  • שם תפקיד (כן, גם את זה אם צריך).
  • שילוב מילות מפתח ב-intro של קורות החיים.
  • שלושת הבולטים הראשונים של המשרה האחרונה, ואם צריך- גם מתחתיה.
  • אזור הכישורים.

לבסוף, חשוב לזכור כי בניית פרופיל לינקדאין אסטרטגית תאפשר לכם לשדר מסר אחיד ומדויק יותר לכל מי שמבקר בפרופיל שלכם, ולחבר בצורה חכמה בין קורות החיים שלכם לנוכחות הדיגיטלית שלכם.

unnamed

זה לא כל כך מסובך. זה לא אמור לקחת לכם יותר מעשר דקות להתאים קורות חיים למשרה.

אבל זאת בדיוק הבעיה. התאמת קורות חיים היא משימה שלוקחת גג רבע שעה, וברמה הטכנית- כנ"ל גם בניית פרופיל לינקדאין. אבל יש סיבות טובות למה לא כדאי לעדכן את פרופיל הלינקדאין בכל פעם מחדש, כי זה עלול לאבד משמעות ולפגוע בקורלציה בין הפרופיל לקורות החיים שלכם.

למה לא מתאימים את פרופיל הלינקדאין לפי משרה?

כשזה מגיע ללינקדאין, הסיפור שונה. בניגוד למסמך קורות החיים, כאן אתם לא יכולים להתאים את הפרופיל לכל משרה שאתם מגישים אליה, כי הפרופיל שלכם גלוי לכל. אי אפשר פשוט לשכתב מחדש ביטויים ולצפות שהתוצאה תהיה זהה לקורות החיים ששיניתם.

למשל, אם אתמול ב-10:00 שלחתם קובץ קורות חיים למגייסת עם מילים מסוימות, והיום ב-11:30 שלחתם קובץ אחר עם מילות מפתח שונות, ואחר הצהריים שלחתם גרסה שלישית- כל המגייסים האלו עשויים להיכנס לפרופיל הלינקדאין שלכם ולראות מסר שלא בהכרח תואם אף אחת מהגרסאות.

וזה בדיוק העניין- המשתנה הוא קורות החיים, לא בניית פרופיל לינקדאין. לכן, יש צורך בגישה אסטרטגית לכתיבה של הכותרת שלכם בלינקדאין, אזור האודות, רשימת הכישורים ואופן הצגת הניסיון התעסוקתי שלכם.

איך לבצע בניית פרופיל לינקדאין מתאים לכל גרסאות קורות החיים שלי?

ברכות, התחלתם לחפש עבודה! יש לכם גרסה עיקרית של קורות החיים, ואתם מתחילים לשלוח אותה לחברות השמה, מגייסים ומעסיקים. בקרוב יהיו לכם כ-12 גרסאות שונות של קורות החיים (למרות שאנחנו מקווים בשבילכם שתצטרכו פחות).

עכשיו מגיע השלב האסטרטגי של בניית פרופיל לינקדאין שידע להיות כללי מספיק כדי להכיל את כל הגרסאות השונות של קורות החיים שלכם.

לינקדאין מחולק לאזורים הבאים:

  • כותרת
  • אזור אודות (About Me)
  • אזור הכישורים (Skills)
  • ניסיון תעסוקתי

בניית פרופיל לינקדאין: איך לנסח כותרת נכונה?

הדרך הפשוטה ביותר היא פשוט לכתוב את שם המקצוע שלכם בכותרת. אבל בלינקדאין זה לא עובד ככה, ומכמה סיבות:

  1. אתם רוצים להדגיש שאתם מנוסים במגוון תחומים, ולא רק בתפקיד אחד.

     

  2. שימוש במילות מפתח נוספות בכותרת מסייע לאלגוריתם של לינקדאין לאתר אתכם בתוצאות חיפוש.

     

  3. שימוש בכותרת רחבה יותר מאפשר לכם להתאים את בניית פרופיל לינקדאין לכל גרסאות קורות החיים שלכם.

     

למשל, אם הייתם CFO, יכול להיות שאתם גם Financial Advisor, Financial Executive או VP Finance. שימוש בכותרת שמכילה את כל אלה תעזור לכם למקסם את החשיפה שלכם ולהיות רלוונטיים לכמה שיותר משרות.

ראו בדוגמה המצורפת איך לבנות כותרת חכמה לסמנכ"ל כספים ולמנהל פרויקטים.

בניית פרופיל לינקדאין- איך לכתוב נכון את אזור האודות?

באזור האודות לא מספיק פשוט לדעת איך לכתוב בסגנון שמתאים ללינקדאין – המטרה היא לכסות את כל היתרונות שאתם מביאים בכל גרסאות קורות החיים שלכם.

עם זאת, חשוב לשמור על כלליות מסוימת. אם תהיו ממוקדים מדי בתפקיד מסוים, מי שבודק את הגרסה השלישית של קורות החיים שלכם לא בהכרח יראה את הערך שלכם כפי שהוא מוצג בפרופיל הלינקדאין.

כדי ללמוד איך לכתוב נכון את אזור האודות בלינקדאין כחלק מתהליך בניית פרופיל לינקדאין, קראו את המדריך המלא שלנו.

בניית פרופיל לינקדאין- איך לשמור על גמישות בניסיון התעסוקתי?

כאן יש אתגר משמעותי- אזור הניסיון התעסוקתי הוא למעשה הגרסה הדיגיטלית של קורות החיים שלכם. אתם אמורים להוסיף את כל התפקידים שביצעתם עד היום, אבל אם אתם רוצים להשאיר אופציות פתוחות, כדאי להשתמש בשמות תפקידים כלליים יותר.

למשל, במקום לרשום CMO, אפשר להרחיב מעט ולהגדיר זאת כ-
Chief Marketing and Business Development Manager– מה שמכניס גם את הפן של פיתוח עסקי.

חמישה כישורים בלינקדאין- איך לבחור נכון כחלק מתהליך בניית פרופיל לינקדאין?

לינקדאין מאפשר לכם לבחור חמישה כישורים עיקריים שיופיעו בפרופיל שלכם.

אין סיבה להיבהל- גם אם אתם מתאימים את קורות החיים שלכם לפי משרה, בסופו של דבר אתם פונים לאותה קטגוריה מקצועית. לכן, בחרו חמישה כישורים מרכזיים שמייצגים אתכם בצורה הטובה ביותר, כחלק מתהליך בניית פרופיל לינקדאין שיציג אתכם בצורה האידיאלית למעסיקים ולמגייסים.

ראו בדוגמאות המצורפות איך לבחור את חמשת הכישורים הרלוונטיים לכל מקצוע.

Software Developer:

  •  Full-stack development capabilities
  •  Object-oriented programming expertise
  •  Database design and management
  •  API development and integration
  •  Version control and collaborative development

Project Manager:

  •  Strategic project planning and execution
  •  Team leadership and personnel management
  •  Budget forecasting and control
  •  Stakeholder relationship management
  •  Risk assessment and mitigation

Marketing Manager:

  •  Brand strategy development
  •  Digital marketing campaign management
  •  Market research and analysis
  •  ROI measurement and optimization
  •  Cross-channel marketing coordination

UI/UX Designer:

  •  User research and persona development
  •  Wireframing and prototyping
  •  User interface design
  •  Usability testing
  •  Information architecture

CEO:

  •  Strategic vision and leadership
  •  Business development and growth strategy
  •  Executive decision making
  •  Organizational culture development
  •  Stakeholder and board management

CFO:

  •  Financial strategy and planning
  •  Risk management and compliance
  •  Investment portfolio management
  •  Financial reporting and analysis
  •  Corporate governance

לסיכום,

בעידן הדיגיטלי, בניית פרופיל לינקדאין הפכה לחלק בלתי נפרד מתהליך חיפוש העבודה והמיתוג המקצועי. פרופיל הלינקדאין שלכם צריך לשמש כהרחבה דיגיטלית לקורות החיים, אך לא בהכרח להוות העתק זהה. בעוד שקורות חיים ניתנים להתאמה אישית לכל משרה ספציפית, לינקדאין הוא מסמך חי שנשאר קבוע ונגיש לכל מעסיק פוטנציאלי.

כדי ליצור התאמה אופטימלית בין שני הכלים הללו, יש לבנות כותרת לינקדאין אסטרטגית שמכסה מגוון רחב של מיומנויות ותפקידים אפשריים, כך שתתאים לכל גרסאות קורות החיים שברשותכם. אזור האודות בלינקדאין צריך להיות מקיף, אך גם גמיש מספיק כדי להדגיש את הערך המקצועי שלכם בלי להיצמד לגרסה אחת של קורות החיים. באותו אופן, בחירת שמות התפקידים בניסיון התעסוקתי צריכה להיות חכמה, תוך שימוש בניסוחים רחבים שיאפשרו מרחב תמרון.

בסופו של דבר, השילוב בין קורות חיים מותאמים לכל משרה לבין בניית פרופיל לינקדאין חכם ומקיף יוצר רושם מקצועי חזק ומגדיל משמעותית את הסיכוי שלכם להימצא על ידי מגייסים ולפתוח דלתות להזדמנויות חדשות.

 

מאחלים לכם המון בהצלחה בהמשך הדרך, 

מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר

צוות הירז מיי רזומה!

Call Now Button