ארבע סיבות לכתוב קורות חיים באנגלית להייטק

4 סיבות לכתוב קורות חיים באנגלית להייטק

תוכן עניינים

זהו, אתם עומדים לסיים את הלימודים שלכם באוניברסיטה, או שכבר התחלתם את המשרה הראשונה שלכם בקריירה המפוארת שלכם. אתם רוצים להתקדם בענף ההייטק או להיכנס אליו מהסיבה הפשוטה שאתם רוצים לשפר את התנאים הסוציאליים ואת השכר שלכם, או שפשוט  קוסם לכם להיות בהייטק. אפשר להבין. אתם עם הרוב! 

אבל קורות חיים להייטק דורשים מספר דברים שלא תמיד נלקחים בחשבון כמי שכותבים קורות חיים עבור משרות מחוץ לענף ההייטק.

אז בוא נדבר על ארבע סיבות שבגללן כותבים קורות חיים באנגלית להייטק. קורות חיים להייטק בדרך כלל (אם לא תמיד) כתובים באנגלית ולא בעברית או כל שפה אחרת. גם אם אתם ספרדים שגרים בברצלונה, או בכל מדינה אחרת, קו״ח יהיו כתובים באנגלית. 

יש לזה מספר סיבות: 

  1. חברות הייטק לפעמים הן חברות בינלאומיות 
  2. חברות הייטק שהשקיעו בהן 
  3. תרבות הארגונית בחברות הייטק באנגלית 
  4. היייטק נמצא בלינקדאין 

חברות הייטק הן חברות בינלאומיות 

מה זה הייטק? פיתוח של טכנולוגיה מאוד מתקדמת כדי שתהפוך להיות מוצר טכנולוגי, בין אם זה מותר תוכנתי או מוצר חומרתי. אמריקאים (ועוד מדינות) מקימות בישראל חברות פיתוח כי ישראל מאגדת בתוכה מספר רב של אנשי תוכנה, רגולציה ועוד תחומים, ואין צורך להטיס אותם לעבוד במדינות אחרות (למרות שגם זה קורה הרבה – ואז עושים רילוקיישן). 

חברות שמעדיפות להקים סניפים בישראל הן לא חברות ישראליות אלא אמריקאיות (לרוב). ולכן, על מנת לשמור על שקיפות מלאה ולעמוד במדיניות החברות, כל תהליך הגיוס יהיה בהתאם למדיניות הגיוס שלהן. וזה מתחיל כבר בשלב כתיבת קורות החיים באנגלית. 

המון פעמים, וגם תלוי בתפקיד עצמו, הקורות החיים נבדקים על ידי החברות-אם (בארה״ב). ראוי להזכיר שחברות גדולות משתמשות בתוכנות סינון ומיון קורות חיים (תוכנות שנקראות ATS). ולכן הקורות חיים לא רק חייבים להיות כתובים באנגלית הן צריכות להיות בתבנית שתעבוד טוב עם מערכות הסינון – כדי שתעברו את המערכות. 

במקרים כאלו של חברות הייטק בינלאומיות בכלל, וחברות אמריקאיות בפרט, אנחנו ממליצים שהקורות חיים יהיו כתובים באנגלית אמריקאית! כנ״ל המבנה. כי אמריקאים כמו אמריקאים, משוכנעים שכל העולם סובב סביבם וכנ״ל מבנה קורות החיים שלכם. למשל, קורות חיים אמריקאים יחסית ארוכים ומפורטים יותר מקורות חיים באנגלית. 

השארת פרטים

חברות הייטק הן חברות שהשקיעו בהן חברות מחו״ל 

מדוע משקיעים בחברות הייטק בישראל? 

 

משקיע יכול להיות חברה גדולה מחו״ל, או קרן הון סיכון שהשקיעה בחברה על מנת למכור אותה בסופו של דבר לחברה גדולה מחו״ל. 

 

ולכן, מכוון שמדובר בהשקעה ממדינה אחרת במטרה להקים חברה שיום אחד תימכר לחברה גדולה יותר בעולם, עליה להיות שקופה עבור המשקיעים שלה. זה אומר שעבור תפקידים מסויימים, בעיקר תפקידים אסטרטגיים (כגון, פיתוח, מכירות בינלאומיות, או פיתוח עסקי) המשקיעים – או מישהו מטעמם עשוי להציץ לכם בקורות חיים ואפילו להגיע למצב שהם יראיינו אותכם בזום.

 

חברות הייטק חושבות על זה מראש, כי הן יודעות שבמקרים רבים, החברה שתשקול לרכוש אותה, תרצה להכיר את ההון האנושי של החברה. קורות חיים באנגלית מסייעים לייצר תרבות ארגונית שקופה – מה שמאוד אהוב על ידי המשקיעים. 

 

מהסיבות האלה, חשוב לכתוב קורות חיים באנגלית עבור חברות הייטק שהשקיעו בהן. 

תרבות הארגונית בחברות הייטק באנגלית – ולכן גם קורות החיים שלכם

אפשר להגיד שהייטק בישראל הגיע לדור השלישי שלו. הדור הראשון בתקופה בועט ה 2.0, הדור השני בשנות ה – 2000, ועכשיו, ב 2024 זה כבר דור שלישי. תרבות הארגונית בהייטק מאפשר המון דברים כיפים, כמו משכורות גבוהות, תנאים סוציאליים טובים, אוכל טוב, סיבוס מעל 1000 ש״ח – וכן גם להתכתב ולתקשר באנגלית! אבל זה לא סתם בגלל ״תרבות הארגונית״, בהיותם חברות בינלאומיות, ומתוקף חלק מהתפקידים בחברות אלה, ישנם מספר לא מבוטל של עובדים דוברי אנגלית שפת. זה השריש את תרבות הכתיבה והדיבור באנגלית בחברות אלה. 

ולכן, קורות החיים שלכם יבדקו באנגלית, ואף, ראיון העבודה עשוי מאוד להיות באנגלית. 

כל העובדים בהייטק נמצאים גם בלינקדאין 

אנחנו לא מכירים עובדי הייטק שאין להם פרופיל לינקדאין מתפקד. מיושבי ראש של חברות עד עובדים זותרים יותר, כולם בלינקדאין. הפלטפורמה הזאת – שמסייעת לייצר את רשת הקשרים המקצועית של עובדי הייטק מתבססת בעיקר באנגלית. 

 

הקורות חיים צריכים לשקף את הפרופיל לינקדאין שלכם, וגם להיפך. ישנו אזור בפרופיל לינקדאין שבו אתם מוסיפים תמצית של קורות החיים שלכם, וזה לא יהיה כתוב בעברית. 

 

לסיכום, אלה ארבעת הסיבות מדוע חשוב לכתוב קורות חיים באנגלית להייטק.

בין אם אתם מחפשים משרה לתפקיד בהייטק, או אם אתם משפרי משרה – אנחנו נשמח לדבר איתכם על מטרות הקריירה שלכם, ונעבור על קורות החיים שלכם ונדון באסטרטגיה הטובה ביותר עבורכם. 

Call Now Button