איך מייצרים מיתוג אישי ברשת (Personal Branding)? הגיע זמן לבנות נוכחות מקצועית ברשת

איך מייצרים מיתוג אישי ברשת (Personal Branding)

תוכן עניינים

לינקדאין היא אחת הפלטפורמות המובילות ביותר לבניית מיתוג אישי ברשת, עם יותר ממיליארד משתמשים! אי אפשר להתעלם מהרשת המקצועית הזו כדי להרחיב את רשת הקשרים המקצועיים שלכם לקידום הקריירה או העסקיים. לכן, מיתוג אישי ברשת (הידוע כ personal branding) שיוכיח את המקצועיות שלכם- מתחיל בלינקדאין. מיתוג אישי ברשת חשוב לא רק כדי להבליט את עצמך בשוק, אלא גם כדי לבנות קשרים משמעותיים ולמנף הזדמנויות מקצועיות חדשות.  

פלטפורמת הלינקדאין מספקת לכם מספיק הזדמנויות כדי לייצר מיתוג אישי ברשת. 

  • כותרת מושכת 
  • אזור אודות – about me שמאפשר לך להרחיב על ההישגים המקצועיים שלך
  • ניסיון תעסוקתי (גרסת קורות החיים הדיגיטלית שלכם)
  • השכלה + פרוייקטים 
  • המלצות
  • לינקים לתיק עבודות שלכם 

בין אם אתם מחפשים להתקדם בקריירה, מחפשים עבודה, או רוצים לקדם את העסק שלכם, כדי לייצר לעצמכם חשיפה, מיתוג אישי ברשת, הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך.

המאמר הזה מציג תשעה צעדים ליצירת מיתוג אישי ברשת בלינקדאין.

1. תייצרו כותרת מקצועית בלינקדאין, שממצבת אותכם

הכותרת המקצועית שלכם (הטקסט שמופיע מתחת לשם שלכם) היא המקום הראשון שבו אנשים נתקלים במידע עליכם. כותרת טובה בשביל מיתוג אישי ברשת היא כמו כרטיס ביקור דיגיטלי. כותרת מושכת, בין אם באתר אינטרנט, בברושור שיווקי או בעמוד שלכם, תשפיע על הקוראים אם ימשיכו לקרוא או לא. זה החלק הכי חשוב בפרופיל הלינקדאין שלכם כי אם החלק הזה לא כתוב טוב, לא משנה איך שהפרופיל  שלכם כתוב זה יכניס פחות אנשים להתעניין בכם. 

במקום רק להציג את התפקיד שלכם בכותרת, כדאי להוסיף מילים שמדברות על הערך המוסף שלך. למשל:

  • במקום "מנהל שיווק", אפשר לכתוב "מנהל שיווק דיגיטלי עם ניסיון בהגדלת מכירות בעזרת אסטרטגיות תוכן".
  • תוכלו גם להוסיף מיומנויות או תחומים שאתה מתמחה בהם.

יש סיבה נוספת להרחבת הכותרת. מעבר לרצון למשוך את הקוראים לתוך הפרופיל שלכם, אתם מראים את מניפת היכולות שלכם בריאה יותר רחבה ולא מצומצמת, בנוסף אתם משתמשים במילות מפתח שיעזרו למגייסים, אנשי עסקים, או לאנשים מהדף שלכם לאתר אתכם בעזרת הסורקים של הלינקדאין. 

מגייסות משתמשות במערכות הפלטפורמה, ושימוש נכון במילות מפתח יעזור להן לאתר אותכם מהר יותר. 

2. מיתוג אישי ברשת מתחיל בתמונת פרופיל לינקדאין מקצועית

אומרים שתמונה שווה יותר מ 1000 מילים, וגם במקרה הזה זה נכון. 

שימו לב, כשזה מגיע לקורות חיים, אנחנו לא ממליצים להוסיף תמונה. זה עשוי לגרור תגובה מקדימה עליכם. ומי שיגיד שהוא או היא לא ״שופטים״ ספר לפי הכריכה, לא מודעים עד כמה שהם כן. אז כדי להימנע מדעה מוקדמת לגביכם, הימנעו מלהוסיף תמונה במסמך קורות החיים שלכם. 

ישנן חברות שמבקשות בדרישות משרה שלהן להוסיף תמונה בקו״ח, כמו למשל בתעשיית הדוגמנות, דיילות בחברות תעופה מסוימות. 

 

אבל מכיוון שבלינקדאין חייבים להוסיף תמונה (האמת שלא חייבים, אבל אז הפרופיל נראה לוקה בחסר, ויש במקרים האלה משמעות חשובה לבחירת התמונה שלכם). 

תמונת פרופיל לינקדאין מקצועית היא קריטית לתהליך שלכם במיתוג האישי ברשת, בדיוק כמו שתמונה של מוצר חשובה. חשוב שהתמונת פרופיל שלכם תהיה ברורה, מקצועית ותשקף אותכם ברמה המקצועית. למשל, רקע של משרדים וחלונות שמראות את העיר המודרנית ברקע משדרות עסקיות ועמדה בכירה. 

מעצבים גרפיים יהיו ליד מחשבי ה MacBook שלהם. תנועה, חיוך קל ותנוחה נינוחה יכולים להוסיף מימד אישי, תוך שמירה על מקצועיות. 

לא משנה איזה תמונה תבחרו, הכי חשוב שהיא תהיה אסתטית, נייטרלית יחסית ונקיה.

3. אזור אודות בפרופיל הלינקדאין שמספר את הסיפור שלכם

אזור האודות ב-LinkedIn הוא אזור חשוב כי את המגייסים מתייחסים לאזור הזה אפילו מלמסמך קורות החיים שלכם. אזור האודותמספר את הסיפור המקצועי שלכם,, מציג את ההישגים המקצועיים והעסקים הגדולים ביותר שלכם ואת מה שעובר כל מי שקורה אותו אם כדאי ליצור אתכם קשר. 

אזור האודות בלינקדאין הוא המקום להציג את עצמכם באופן מסודר וממוקד, אבל גם מאפשר להרחיב על דברים שאתם רוצים. אבל במקום לחזור על פרטי קורות החיים, תוכלו להציג כאן את סיפור הקריירה שלכם, תחומי ההתמחות, הישגים שאתם גאים בהם ואיך אתם בעצמכם- יכולים לעזור לארגונים ולקוחות. הסיכום חייב להיות כתוב באנגלית ובשפה שתמשוך את הקוראים ותשדר את ערך המוסף שאתם מביאים.

דוגמה: "אני מנהל פרויקטים בתחום הטכנולוגיה עם 10 שנים של ניסיון בהובלת צוותים, ניהול מוצרים ופיתוח אסטרטגיות גידול. המטרה שלי היא לחבר בין חדשנות לבין ביצועים, ולהביא תוצאות מוכחות בכל פרויקט שאני לוקח עליו אחריות."

כתבנו מאמר שלם על אזור האודות בלינקדאין. תקראו את המאמר על כתיבת אזור אודות בלינקדאין

4. להוסיף ניסיון תעסוקתי ופרויקטים בחשבון לינקדאין

זה נכון שהכותרת ואזור האודות חשובים מאוד למי שנכנס לפרופיל שלכם. זה ילמד אותם הרבה עליכם ומה יש לכם להציע. אבל, בסופו של דבר, הניסיון התעסוקתי הוא אחד הדברים הקריטיים ביותר במיתוג אישי ברשת ובמה שחשוב למי שמתעניין בחשבון לינקדאין שלכם. 

‏באזור הזה אתם מוסיפים את הניסיון התעסוקתי שלכם וכנ״ל פרויקטים חשובים שביצעתם לאורך הקריירה. החלק של הניסיון התעסוקתי יחסית דומה לאיך זה כתוב בקורות החיים שלכם. האמת, שאתם בהחלט יכולים לגזור את החלק הזה בקורות חיים שלכם ולהדביק לאזורים הרלוונטיים באזור הזה בלינקדאין. 

תציגו את השנים שעבדתם בכל מקום עבודה, תוסיפו את שמות התפקידים שלכם, משימות חשובות שביצעתם, והישגים מקצועיים כמובן. 

זאת תוספת טובה שתשלים את מה שלא כתוב בצורה ברורה באזור האודות שלכם, כך שיאפשר לגולשים להבין איך כל תפקיד תרם להתפתחות המקצועית שלך. אפשר להוסיף גם פרויקטים חשובים, הישגים יוצאי דופן, שיטות עבודה או כל דבר שיכול להדגיש את היתרונות שלכם. 

לינקדאין מאפשר לכם להוסיף גם תמונות, קישורים לתיקי עבודות שלכם, המלצות וכמו כן, גם להוסיף את פרטי יצירת הקשר שלכם.

5. איך חברים/ מכרים עסקיים יכולים לעזור לכם עם מיתוג אישי ברשת?

לינקדאין היא פלטפורמה מדהימה שמדמה את העולם האמיתי (של פעם). מאז ומתמיד היה חשוב להרחיב את רשת הקשרים כדי לייצר הזדמנויות קריירה, לא משנה לאיזה ענף או תעשייה אתם משתייכים. פעם, היו מייצרים את רשת הקשרים בתערוכות, כנסים, פגישות בין אנשי מקצוע באירועים מקצועיים ועוד. 

הלינקדאין, כפלטפורמה דיגיטלית מאפשר ליצור קשרים בין אנשים (הרי המילה ״קשר״ כבר בתוך המילה – LinkedIn), וגם לקבל המלצות ממכרים מקצועיים, קולגות, עובדים לשעבר, שותפים עסקיים וכו'. המלצות אלו הן מעין תו איכות שיכול לשדרג מיתוג האישי ברשת בצורה משמעותית. 

בדיוק כמו שממליצים על מוצר מסויים ומדרגים אותו בגוגל או באמזון- זה לא כל כך שונה כשמדובר בהמלצות על אנשים ובעלי מקצוע. 

אז מה אפשר לעשות? מבקשים מהאנשים שאתם עובדים איתם או עבדת איתם בעבר לכתוב עליך המלצות. ההמלצות צריכות להיות ממוקדות ולהציג את היתרונות שלך בעבודת צוות, ביצועים גבוהים או יכולת למידה, בהקשר של המקצוע שלכם

6. פרסום פוסטים כדי ליצור מיתוג אישי ברשת ולהביא את האנשים הנכונים לפרופיל שלך

אחת הדרכים החשובות ביותר לבנות מיתוג אישי ברשת דרך לינקדאין היא על ידי שיתוף תכנים שמעניינים אותך וקשורים לתחום ההתמחות שלך. כתיבת פוסטים או שיתופי תוכן, כמו מאמרים מקצועיים, ניתוחים או דעות על תחום מסוים, לא רק מחזקת את המיתוג שלך אלא גם מעוררת עניין ומובילה להכרה כ"מוביל דעה" בתחומך.

אנחנו ממליצים להעלות לפחות 4 פוסטים בחודש, ובישראל- תשתדלו לעלות אותם ביום חמישי, יחסית אנשים יותר פנויים לקראת סוף השבוע של העבודה.

איך להגיע לנושאים שאפשר לכתוב עליהם בפוסטים ברשת? 

  • תחשבו על איזה בעיות אתם פותרים כחלק מהתפקיד המקצועי שלכם.
  • רשמו את סדר הפעולות המקצועיות שאתם עושים במהלך היום.
  • שתפו מאמרים מישראל ומחו״ל שמתקשרים עם עולם המושגים שלכם.תראיינו אנשים מהענף שלכם, או תביאו סיפורי הצלחה שאתם רוצים לשתף.
  • תעלו תמונה להמחשה ותכתבו פוסט שמתקשר לזה.

7. יצירת קשרים אסטרטגיים בלינקדאין

שוב, כמו שכתבנו קודם – הלינקדאין מדמה את העולם האמיתי על ידי מתן אפשרות לייצר רשת קשרים המשרתת את אסטרטגיית הקריירה שלכם. 

מכיוון שהלינקדאין היא פלטפורמת מקצועית, חשוב לייצר את רשימת אנשי הקשר לאו דווקא לפי חברים ומכרים, ויותר לפי הכיוון האסטרטגי אליו אתם מכוונים. תיעזרו בה כדי ליצור קשרים עם אנשים בתעשייה שלכם. חיבור כאלה כוללים, מנהלי משאבי אנוש, קולגות בתחום או אנשי עסקים. כל אלו יביאו לכם להזדמנויות מקצועיות העסקה ועסקאות אם אתם אנשי עסקים. 

שוב, אנחנו ממליצים לכם להפעיל את הנטוורקינג (רשת הקשרים) בצורה אורגנית, ולהתמקד בהיכרות אמיתית ואותנטית עם אחרים.

8. מיתוג אישי ברשת בכל הרשתות שלכם

המיתוג האישי שלך בלינקדאין צריך להיות עקבי עם כל יתר הפלטפורמות שאתם פעילים בהן. למשל, אם בבעלותכם אתר אישי, או אתר של העסק שלכם, בלוג או פרופילים ברשתות חברתיות אחרות, כדאי לשמור על קו אחיד של המסרים שאתם מעבירים. 

זה מייצר עקביות שמחזקת את המותג האישי שלכם. וההפך הוא הנכון. אם לא תהיה עקביות בין הפלטפורמות, זה עשוי לפגוע באסטרטגיית בניית מיתוג אישי ברשת.

סיכום

מיתוג אישי בלינקדאין הוא לא רק תהליך של בניית פרופיל מרהיב ומושך, אלא גם אסטרטגיה שמחייבת השקעה והכרה של הצרכים והיתרונות האישיים שלכם. תזכרו, אתם לא כותבים את הפרופיל לעצמכם, אלא לאנשי עסקים, גורמי מקצוע וקולוגוט ומגייסים שמתעניינים בכם. 

נעשה את זה על ידי שיפור הכותרת, תמונת הפרופיל, יצירת תוכן איכותי וניהול קשרים אסטרטגיים, תוכל ליצור מיתוג אישי חזק שיבדל אותך וימצב אותך כמוביל בתחום שלך.

אנחנו כותבים פרופילי לינקדאין מקצועיים, ויוצרים גם פוסטים איכותיים שיגרמו לעניין בפרופיל שלכם- יכולים ליצור איתנו קשר ונעזור לכם.  

מאחלים לכם בהצלחה,

הירז מיי רזומה. 

Call Now Button