קורות חיים לעבודה

קורות חיים לעבודה

תוכן עניינים

כאשר מדובר במציאת מקום עבודה חדש, משרה חדשה, אחד המסמכים החשובים ביותר עבורכם הוא מסמך קורות החיים, או הידוע בשם:  CV או Resume.

אלא מה? 

 

כאשר מדובר במציאת מקום עבודה חדש, משרה חדשה, אחד המסמכים החשובים ביותר עבורכם הוא מסמך קורות החיים, או הידוע בשם:  CV או Resume. מסמך קורות החיים הוא בעתם סיכום של כל החיים המקצועיים והלימודיים שלכם: ההשכלה, ניסיון תעסוקתי, הכישורים שיש לכם (בין אם פורמליים או כאלו שהם שייכים לאישיות שלכם) והסמכות שלכם. 

קורות החיים מספקים למעסיקים הפוטנציאליים סקירה כללית של הרקע והיכולות שלכם. במאמר הזה, נבחן את סוגי הקורות החיים השונים, נבחן את סוגי הקורות חיים שרלוונטיים למציאת מקום לעבודה, או ״קורות חיים לעבודה״ – ונבחן  איך סוגי קורות חיים רלוונטיות לתעשיות מסוימות ולאחרות פחות. וכמו תמיד, ניתן כמה טיפים על הדרך עבורכם. 

אנחנו מתמחים בקורות חיים באנגלית, אבל מה שנכון למעסיקים, מגייסים ומחפשי עבודה בלונדון, מלבורן וטורונטו, נכון גם למעסיקים בישראל. 

סוגי קורות החיים 

ישנם סוגים שונים  של קורות חיים שתלויים בענף אליו אתם משתייכים, במטרות הקריירה שלכם, הניסיון מאחוריכם או לפניכם. סוגי קורות החיים הנפוצים ביותר כוללים  קורות חיים כרונולוגיים,  (שזה כנראה סוף קורות החיים אליהם אתם משתייכים), קורות חיים פונקציונליים, משולבים וקורות חיים ממוקדים. כל סוג מדגיש היבטים שונים בפרופיל המקצועי שלכם ומתאים למצבים השונים.

לא כל קורות החיים מיועדים למציאת מקום עבודה. למשל, עבור אקדמאיים חוקרים ומרצים בונים קורות חיים כדי להדגיש את ההישגים המדעיים שלהם, הפרסומים במגזינים מקצועיים וניסיון ההוראה שלהם. זה מיועד עבור צרכים פורמליים אקדמיים. סוג אחר הוא הקורות חיים האמנותי, המציג את היצירתיות שלך כאדם, כגון אמנות, הופעות או פרויקטים עיצוביים. אם אתם מגייסים Art Director מה תעדיפו שהמועמדים יכתבו 1001 מילים על עצמם והניסיון שלהם, או לראות את תיק העבודות שלהם?

אבל אותנו מעניין קורות חיים למטרות עבודה! אז קדימה בואו נצלול לעולם שלנו. 

השארת פרטים

קורות חיים לעבודה 

כאשר מדובר בקורות חיים לעבודה, הרעיון הוא מאוד פשוט: הצגת הניסיון המקצועי הרלוונטי, הכישורים והסמכות (השכלה) שלך כדי ליצור עניין אצל המגייסים והמגייסות. במילים אחרות, המסמך הוא מסמך ״מוכר״ שאמור לגרום למישהו לזמן אותך לראיון עבודה. 

לקורות חיים כאלה, יש תבנית כרונולוגית, שמפרטת את ההיסטוריה המקצועית שלך בסדר הפוך, מההווה לעבר. קורו חיים כאלה מדגישים את ההישגים שלכם, את מה שבעצם עשיתם, הניסיון שלכם, האחריות שלקחתם, וההשפעה שהייתה לכם לאורך הקריירה שלכם. 

כמו כן, הם מדגישים את הכישורים האישיים והמקצועיים שלכם, ויש להתאים את הכישורים לפי התעשייה הספציפית שלכם, הענף ולמשרה המיועדת! לכן, כמו שאנחנו אומרים ללקוחות שלנו ב HeresMyResume – שמסמך קורות החיים הוא מסמך נושם ולא מקשה PDF שלא ניתנת לשינוי. להיפך! המגייסים יראו את קורות החיים שלכם כקובץ PDF – אבל זה לא אומר שלא ביצעתם מספר התאמות לפני ששלחתם ונעלתם את הקובץ. אתם גם תתאימו עוד כמה תכנים מעיבר לכישורים, כמו למחוק סעיפים שלא משרתים את המשרה ועוד. 

קורות חיים לפי תעשייה 

לתעשיות שונות יש קודים מקצועיים, ציפיות ודרישות משלהן בנוגע לקורות חיים. בהחלט חשוב להתאים את הקורות חיים שלכם בהתאם לתעשייה שתכוונו אליה. לדוגמה, קורות חיים בתעשיית הבריאות עשוי להדגיש את התעודות המקצועיות שלכם, ניסיון הקליני, מחקרים שביצעתם, וכישורים בטיפול במטופלים. מצד שני, קורות חיים בתחום הטכנולוגיה עשוי להתמקד בכישורים טכניים, שפות תכנות וניסיון בניהול פרויקטים, צוותים. 

קורות חיים בתחום השיווק ומכירות ידרוש שתציינו הישגים עסקיים, כמו מחזורים לחברה, KPIs שהשגתם, היקף תקציבים שניהלתם, ניהול אנשי מכירות וכו. 

ומעצבת גרפית תציג יותר את תיק העבודות שלה ותמעיט במילים. 

לא משנה לאיזה ענף אתם מכוונים, חשיבה על מונחים, ומילות מפתח רלוונטיות והתאמת המלצות התעשייה המיוחדות יכולות לשפר באופן מוחשי את הסיכויים שלך להתמודד עם מעסיקים פוטנציאליים. כתבנו מאמר על מיליות מפתח וקורות חיים, מזמינים אותכם לקרוא את המאמר: ״רוצים לעשות קצת באזזז בתהליך הגיוס? השתמשו בבאזוורדס״.

הקורות חיים שלכם!

בחירת קורות החיים הנכון עבורכם יכולה להיות משימה לא פשוטה ואפילו מלחיצה. חשוב לשקול היטב את מטרות הקריירה שלכם, להבין את הענף אליו אתם מכוונים את קורות החיים שלכם ואפילו כמה שנות ניסיון מאחוריכם. חשוב מאוד לשקול את הנקודות החשובות והניסיון (הרלוונטי) שלכם שישכנע את המגייסים שאתם האדם הנכון למשרה! 

תכתבו את קורות החיים לפי הסדר הנכון, יש מבנה אחיד – לא משנה איזה סוג קורות חיים אתם כותבים, חשוב לכתוב כתיבת קורות חיים מקצועית. תבחרו את ההדגשים והנקודות הנקודות המרכזיות שיציפו באופן ברור את היתרונות שלך. בנוסף, למרות שהמלצנו על התאמות ושינויים בהתאם למשרה הספציפית, תשמרו את השינויים שתבצעו בגבולות הטעם הטוב. תשמרו על ארגון טוב ומראה חזותי אסתטי. תבדקו לפני כל פעם שאתם שולחים קורות חיים. למשל, אם יש שגיאות או אי דיוקים, זאת ההזדמנות שלכם לעדכן את קורות החיים שלכם באופן קבוע כדי לשקף את ההישגים האחרונים שלכם בדרך המיטבית. 

אנחנו ב http://heresmyresume.co.il מתמחים בכתיבת קורות חיים, מכתבים מקדימים והקמת פרופילי לינקדאין מקצועיים לאנשים שמחפשים להתקדם בקריירה שלהם. אם אתם צריכים קורות חיים באנגלית, נשמח לעזור לכם. 

Call Now Button