מהי כתיבת קורות חיים מקצועית?

מהי כתיבת קורות חיים מקצועית

תוכן עניינים

כתיבת קורות חיים זה דבר שהוא לא פשוט. יש לזה מספר סיבות האחת מהן היא העובדה שאתם צריכים לכתוב על עצמכם! לא קל לתת מחמאות לעצמכם כמו שלא פשוט להציף נושאים שעשויים להיות בעיתיים עבורכם בחיפוש המשרה הבאה שלכם.

ומה הופך את המסמך שלכם לקורות חיים מקצועיים. 

כתיבת קורות חיים זה דבר שהוא לא פשוט. יש לזה מספר סיבות האחת מהן היא העובדה שאתם צריכים לכתוב על עצמכם! לא קל לתת מחמאות לעצמכם כמו שלא פשוט להציף נושאים שעשויים להיות בעיתיים עבורכם בחיפוש המשרה הבאה שלכם. למשל, חוסר ניסוין מקצועי בעיצוב גרפי בחברה – לעומת ניסיון עשיר בהשכלה בתחום הגרפיקה. איך מסבירים את שני אלו בקורות החיים שלכם? 

ההתמחות שלנו היא בכתיבת קורות חיים באנגלית, אבל לאור ביקושים של הלקוחות שלנו על הדרכים בהם כותבים קורות חיים מקצועיים, החלטנו להקדיש את המאמר הזה לנושא הנ״ל. 

האם יש דרך מקצועית אחת לכתוב קורות חיים? האם יש דבר כזה עיצוב מקצועי לכתיבת קורות חיים או שהטקסט הכתוב משחק את התפקיד העיקרי? 

קורות חיים מקצועיים, מה זה? 

מסמך קורות החיים הוא מסמך שמפרט את קורות חייכם! פשוטו כמשמעו. אין דרך אחת ואחידה לכתוב קורות חיים, ומה שהיה נכון בתחילת שנות ה 2000, כבר לא רלוונטי להיום, ויש לנו תחושה טובה שבעוד חמש שנים מה שנכון להיום כבר לא יהיה נכון לתקופה הזאת. 

למה ככה? 

זה בגלל שטרנדים משתנים ואנחנו כחברה, תמיד הולכים לפי טרנדים. כנ״ל הקורות חיים שלכם. האופן שבו אנחנו קוראים את המדיות השונות משתנה. מנהלת גיוס בתחילת שנות ה 2000 קיבלה קורות חיים במייל, ולפניה קיבלה בפקסים – ולפני תקופת הפקסים – תאמינו או לא, ההורים שלכם שלחו קורות חיים בדואר רשום. כן כן… אז אל תתלוננו. 

אבל היום, מעל 70% מקורות החיים מועברים דרך לינקדאין, במהירות שבה לחצתם על הכפתור ״שתף״. זה אפילו שונה ממיילים. שלא לדבר על תוכנות למיון וסינון קו״ח, אבל זה לא המקום להיכנס גם לנושא זה, לא נסיים עם זה וגם נסטה מנושא המאמר. 

השארת פרטים

מהי כתיבת קורות חיים מקצועית שמייצרת קורות חיים מקצועיים? 

ובכן, כדי לענות על השאלה הזאת אנחנו מבינים שהתקופה העדכנית היא שמכתיבה לנו כיצד קורות החיים אמורים להיראות, מה התבנית הנכונה, האם היא נבדקת בישראל או שהיא מיועדת לחו״ל? חשוב לדעת את ההבחנות בין אלו, כי אמריקאים למשל, ״אוהבים״ ורגילים לקבל קורות חיים ארוכים ושנכנסים לפרטים קטנים + מכתב מקדים. אלה האמריקאים לא תשנו אותם ☺ 

פה בישראל של 2024, מומלץ שקורות החיים יהיו עד שני עמודים, ועם רמת פירוט רגילה ולא מעמיקה (מדי) כמו האמריקאים. במילים אחרות, קורות חיים מקצועיים למגייסת ישראלית שונה מדרישות לקורות חיים מקצועיים בארה״ב. 

אבל כדי לענות על השאלה, להלן הניסוח הנכון ביותר שאנחנו ב HeresMyResume מאמינים שמגדירים קורות חיים מקצועיים הכי טוב. 

קורות חיים שיספרו את הסיפור שלכם באפקטיביות ויתפסו את תשומת ליבם של מגייסים ומגייסות.

הרי הם לא מכירים אותכם, ויכול להיות שאתם מתאימים לתפקיד הרבה יותר מאשר ה״מתחרה״ ששולח גם קורות חיים למשרה דומה. אבל, הוא / או היא כתבו קו״ח יותר מקצועיים מכם, ולכן קיבלו זימון לראיון לפניכם במקרה הטוב ובמקומכם במקרה הגרוע יותר. גם המעסיק הפסיד וגם אתם.

כל דבר פחות מזימון לראיון לא עושה את העבודה, ולכן, ההגדרה שלנו לקורות חיים מקצועיים היא שיזמנו אותכם לראיון עבודה. 

משם, זה שלכם. 

מבנה של קורות חיים מקצועיים 

אם עד עכשיו הכל היה נשמע סובייקטיבי, ועניין של טעם וסגנון, עכשיו נכנס לנושא שהוא קצת יותר קשיח. אחרי שכתבנו את קורות החיים, והכל נשמע מקצועי ומשכנע, השאלה שנשאלת היא, מה הוא המבנה הנכון לקורות חיים מקצועיים? 

 

להלן מבנה של קורות חיים מקצועיים: 

שם ברור: השם שלכם בצד העליון של קורות החיים חייב להיות ברור ובצבע אחר. אפשר שיהיה שחור, אבל טוב להבליט בצבע עסקי מקצועי (למשל, כחול כהה, גוון של סגול, או אפור). לא היינו ממליצים על צבעים ״זולים״ או צבעים שקשורים לעולם הפנאי. למשל, כתום וצהוב (נתפסים כזולים) או ירוק (מעולם הפנאי והטבע). 

גודל הפונט יהיה גדול – הגדול ביותר מכל שאר התוכן שכתוב במסמך קורות החיים שלכם 

פרטים אישיים: מתחת לשם, זה המקום לפרטים אישיים שלכם (כולל: מייל, טלפון ועיר מגורים). אנחנו רואים הרבה אנשים מוסיפי מספר ת.ז., או כתובת מדויקת באזור הזה. אין צורך לזה, אפשר להסתפק רק בשם העיר. 

כישורים אישיים ומקצועיים: מתחת לאזור של פרטים אישיים, זהו אזור של הכישורים שלכם. יש להבדיל בין שני סוגי כישורים: 

כישורים אישיים: למשל, מה הם הכישורים שקשורים לאופי שלכם שיתרמו למשרה הייעודית. במילים אחרות, איך האופי שלכם יתרום למשרה (רצוי לכתוב תכונות אופי רלוונטיים). למשל, אמביציוזי, חדור מטרה, מפוקס, מאורגן ומסודר  

כישורים מקצועיים: מה אתם יודעים לעשות ברמה המקצועית שיגרום למגייס להבין שכדאי להתקשר אליכם ולזמן לראיון עבודה. למשל: ידע באקסל, ניסיון ב Adobe Illustrator, רשתות חברתיות, מערכות ERP 

ניסיון מקצועי: מתחת לאזור של כישורים–מגיעים לחלק של הניסיון המקצועי שלכם. אולי החלק החשוב ביותר, מכוון שאפשר להעסיק בן אדם שגר קצת רחוק, שמחזיק 60% מהכישורים הנדרשים למשרה, אבל הניסיון המקצועי הוא הגורם המכריע אם לזמן או לא לזמן אותכם לראיון עבודה. 

הדרך הנכונה לכתוב את הניסיון המקצועי שלכם הוא קודם שם התפקיד ששימשתם – ורק לאחר מכן החברה שבה עבדתם ולא להיפך (למרות שהרוב כותב את ההיפך). הסיבה היא פשוטה – המגייסים רוצים לדעת מה עשיתם לפני השאלה של מקום העבודה הקודם. אתם יכולים להיות מקצועיים במקום עבודה לא מקצועי.  

מתחת לניסיון המקצועי – זה יהיה אזור שבו תכתבו את רמת ההשכלה שלכם 

לאחר מכן שירות צבאי 

ואז, בשורה אחת קצרה – Reference will be sent upon request 

 

לא מספיק מבנה קורות חיים נכון. הכתיבה חייבת להיות מקצועית. 

הכל יכול להיראות אסתטי ויפה, אתם עיצבתם את קורות החיים לפי הטרנד הכי מעודכן. אבל מחקרים מראים בתחום השיווק שקופי נכון (כתיבה נכונה) משכנעת יותר בהשוואה לעיצוב יפה. זה מה שגורם להנעה לפעולה. אנחנו מאמינים שזה אותו הדבר בתחום כתיבת קורות החיים. מה שישכנע את המגייסים והמגייסות להרים אליכם טלפון ולזמן לראיון נעוץ בכתיבה הנכונה והמקצועית של קורות החיים שלכם. 

 

איך מגדירים כותבים מומחים לתחום קורות החיים? מומחים לכתיבת קורות חיים מקצועיים, הם אלו שיש להם ידע בשלושה מישורים וחשוב שתבדקו לפני שאתם סוגרים עם כותבים בתחום קורות החיים: 

הבנה בתהליכי גיוס – יתכן שראיינו אנשים בעבר או בהווה 

יכולת כתיבה טובה ומקצועית

יכולת עריכה (אבל במקרה הזה אפשר להביא עזרה ממעצבת) 

אנחנו מקווים שאתם מבינים יותר מה גורם לקורות חיים להיות מקצועיים, ותנסו את זה בעצמכם על הקורות חיים שלכם! אנחנו ב HeresMyResume מתמחים בכתיבת קורות חיים באנגלית. אנחנו גם מודעים היטב למבנה הנכון של קורות חיים ומה הופך אותם למקצועיים ומקובלים בענף. 

נשמח לדבר איתכם על הקורות חיים שלכם! 

Call Now Button