"וואלה, פתאום התחילו לשים לב אליי בלינקדאין..."

מי לא היה רוצה להגיד את זה?! הרי היום יותר מתמיד, למצוא עבודה זו עבודה (והיא נעשית בעיקר ברשת). לא תמיד זה משנה מה הניסיון או הקשרים שיש לך. לפעמים זה פשוט עניין של ביקוש והיצע. אז מה אפשר לעשות? איך אפשר להגיע לטופ רשימת המועמדים? ב-3 מילים: “מיתוג אישי בלינקדאין”.

מה זה בכלל מיתוג אישי?

מכירים את התחושה שאתם יודעים שאתם שווים יותר ויכולים ממש להתאים למשרה אבל כל מה שהרזומה שלכם מראה זה את הנתונים היבשים שלכם?

אין לכם באמת יכולת להראות את מי שאתם, לתת קצת אופי לקורות החיים.

אז זהו, שהיום זה אפשרי (ויש שיגידו שזה גם רצוי).

איך עושים את זה?

ובכן, התהליך נקרא “מיתוג אישי”. ליצור לעצמכם זהות מקצועית הייחודית לכם וכוללת את הכישורים, הערכים והאישיות שלכם (אונליין או אופליין). מדובר במכלול של פעולות שעושים מתוך כוונה וראייה אסטרטגית להציג את ה’אני’ המקצועי שלכם לעולם. בצורה כזו, גם תהיה לכם השפעה על הדרך שבה אחרים יתפסו אתכם.

 

“קוקה-קולה” מצלצל לכם מוכר?

השם “נייקי” אומר לכם משהו?

טוב, זה לא סתם. חברות הענק שופכות סכומי עתק בכל מה שקשור לשיווק.

וחלק לא מבוטל מזה, הוא כמובן המיתוג.

הפרסונה האישית שכל אחת מהן יצרה לעצמה במהלך השנים היא גם הסיבה לכך שהן עד היום בתודעה של כולנו.

אז למה לא ללמוד מהן?…

 

איך מתחילים?

במקרה שלכם, בוחרים את המדיה הרלוונטית (כי מי שלא שם – לא קיים).

ואם לדייק יותר, בפלטפורמה בה כל המגייסים והמעסיקים הפוטנציאליים שלכם נמצאים…לינקדאין!

מה חשוב לדעת על מיתוג אישי בלינקדאין?

בניית פרסונה מקצועית על במה דיגיטלית, המחברת בין אנשים למטרות מקצועיות ועסקיות, תהווה עבורכם נקודת מקפצה בדרך למציאת עבודה וליצירת קשרים עסקיים. מדובר, בין היתר, בחממה פורייה עבור מעסיקים המחפשים את הכוכבים הבאים לחברה שלהם. 

היא ידועה כיום כאחת הפלטפורמות האמינות ביותר במדיה וזה גם חלק מהתרומה שלה לחיזוק המיתוג האישי שלכם. כולנו מעוניינים היום באותנטיות, במיוחד מגייסים בלינקדאין. 

נסביר…

מהצד הפסיכולוגי של המפה התעסוקתית, מעסיקים מעוניינים לעבוד עם אנשים שהם סומכים עליהם.

תהיו בטוחים שזה מה שתשדרו אם תבנו מותג אישי חזק בלינקדאין.

עצם זה שאתם מוכנים לחשוף את עצמכם באופן אישי ומקצועי לעולם (מי יותר ומי פחות), ניתן כבר להבין שהמידע הוא אמין אחרת הוא לא היה מפורסם סתם ככה בפומבי.

 

ורק בשביל להבין את הפוטנציאל שטמון בזה…

 

הנה כמה דוגמאות כלליות:

  • ישנם מעסיקים שמגייסים את מרבית העובדים שלהם (עד כ-70%) מלינקדאין. הם טוענים שהם מגיעים לתובנות חדשות על מועמדים בזכות מידע איכותי שמתקבל מהפלטפורמה (ושאולי לא היה נגיש להם בדרך אחרת).

 

  • האפשרות ליצור קשר כמעט עם כל אחד (מגייס או הבוס הגדול) פותחת דלתות להזדמנויות חדשות בעולם התעסוקתי. קיימים סיפורי הצלחה על אנשים שיצרו בעצמם את המזל ופנו ישירות למנהל המחלקה שהם רוצים לעבוד תחתיו בחברה הנחשקת. ההתקשרות הקצרה עשתה פלאים (אנשים מעריכים יוזמה, אומץ ונחישות) והם ישר זומנו לראיון עבודה. משם כמובן הכל כבר היסטוריה…

 

  • מאחר והפרופיל שלכם גלוי לכולם, הפתעות טובות עשויות לחכות לכם בדרך (גם כשהיוזמה הפעם לא באה מכם)…המון שיתופי פעולה עסקיים מוצלחים התחילו בלינקדאין. האפשרות להעשיר את קורות החיים בהחלט קיימת (בין אם אתם שכירים או עצמאיים).

 

תכלס, מה צריך לעשות?

תתפלאו, אבל מדובר בעשייה של כמה דקות ביום שיכולה לעשות את ההבדל ביצירת הזדמנויות חדשות בשוק העבודה.

 

רק טיפ קטן וחשוב לפני שיוצאים לדרך…

הקפידו על בניית פרופיל לינקדאין מקצועי באנגלית. 

אחרי הכל, זו השפה השולטת שם (כי יש גם מי שמכוונים למשרות בשוק העבודה הבינלאומי). 

 

אז יאללה…

קבלו את הפעולות העיקריות לבניית מותג אישי מושך בלינקדאין (או לחיזוק למי שכבר התחיל):

 

עשו אופטימיזציה לפרופיל שלכם:

כל המידע שאתם מעלים בלינקדאין הוא בעצם הרזומה הדיגיטלי שלכם במדיה. בראש ובראשונה, שימו לב לסעיף המרכזי שהוא הניסיון המקצועי שלכם. יש לשים דגש על כתיבת קורות חיים באנגלית בצורה אופטימלית (הצגת הכישורים, ההישגים וההסמכות המקצועיות שלכם צריכה להיעשות כראוי). 

ולמשקיענים שביניכם…

כתיבת אודות באנגלית בצורה ייחודית ואישית, תוסיף לכם גם נקודות זכות.

למה הכוונה?

שיתוף המסע האישי והמקצועי שלכם (כולל האתגרים, ההישגים והצמיחה) יכול להפוך אתכם לבלתי נשכחים.

תבינו…

חשוב שהפרופיל כולו יהיה כתוב, מעודכן ומאורגן היטב (כולל כותרת מושכת והעלאת תמונה מקצועית). אל תשכחו, פרופיל לינקדאין מעודכן יכול לקדם אתכם ברשת החברתית ולחזק את המיתוג האישי (מבחינת נראות, רלוונטיות, מקצועיות ועוד).

ודבר נוסף ואחרון, ביחרו במילות מפתח שמייצגות אתכם הכי טוב ומדגישות את ערך המוסף שאתם יכולים להביא למקום העבודה הבא שלכם. במידה ויש כמה אפשרויות לניסוח, השתמשו בכולן.   בדרך זו תוכלו להגדיל את הסיכויים שיבחינו בכם (מגייסים והד האנטרים מחפשים לפי מילות חיפוש מדויקות).

 

שתפו תוכן: 

שיתוף תוכן רלוונטי באופן קבוע (מאמרים, עדכונים ותובנות הקשורות לתחום שלך וכו’) עוזר להפגין את המומחיות שלך, ליצור ולהגדיל את המעורבות ברשת החברתית.

 

צרו נטוורקינג: 

פנייה לאנשי מקצוע מהתעשייה שלכם (עמיתים, מנטורים או משתפי פעולה פוטנציאליים) לצורך בניית רשת חברתית עסקית חזקה, תפתח לכם דלתות להזדמנויות חדשות בשוק העבודה.

 

בקשו המלצות: 

עודדו קולגות (או בוסים לשעבר) לספק לכם המלצות ולאשר את הכישורים שלכם. משוב חיובי יוסיף אמינות לפרופיל שלכם.

 

שימרו על עקביות ומעורבות: 

בקרו בלינקדאין באופן קבוע וקחו חלק בפעילויות שמדברות אליכם (השתתפות בדיונים קבוצתיים, שיתוף פוסטים, מתן לייקים ותגובות ועוד). 

 

ולמי שפחות חי את המדיה ביומיום ומתחבר רק לחלק מהפעולות, זה גם בסדר. מה שחשוב ורצוי הוא שתהיו פרואקטיביים ותקדמו את המותג שלכם בכל דרך אפשרית שנראית לכם. התוצאות כבר ידברו בעד עצמן. זה רק עניין של זמן, חכו ותראו.



אז נקנח בלאחל לכם המון בהצלחה במציאת העבודה הבאה שלכם. 

אתם עכשיו יודעים מה לעשות ונשאר רק לקבל החלטה.

 

נשמח כמובן לעזור לכם עם בניית פרופיל לינקדאין מנצח באנגלית כבקשתכם.

זו המומחיות שלנו ואנחנו פה בדיוק בשביל זה. 

משם זה כבר יעבור לידיים שלכם (רק תאמינו בעצמכם ואתם תצליחו!).

 

קדימה…

אתם יותר ממסוגלים להגשים את החלומות שלכם!

 

לעוד מידע על שירותי התוכן שלנו באנגלית (ספציפית ללינקדאין), מוזמנים לבקר באתר:

https://heresmyresume.co.il/linkedin

תודה שהעלאת את קורות החיים שלכם!

אנחנו נעבור על המסמך, ונכין עבורכם חוות דעת מקצועית בחינם. לאן לשלוח את חוות הדעת?

מדריך קורות חיים באנגלית- 3 שלבים
Call Now Button