איך כותבים קורות חיים לסטודנטים

איך כותבים קורות חיים לסטודנטים

תוכן עניינים

אתם עדיין לומדים, סטודנטים – איזה כיף! זו תקופה שלא תחזור לעולם. אנחנו כבר לא שם, וקצת מקנאים בכם, כי אנחנו עמוק בתוך הקריירה שלנו. אבל, אנחנו אוהבים את מה שאנחנו עושים – שזה כתיבה מקצועית באנגלית – ואתם גם לא תישארו סטודנטים לכל החיים.

השלב הבא שלכם בחיים אחרי הלימודים יהיה תחילת הקריירה שלכם, ובשביל זה אתם צריכים מספר דברים; קורות חיים באנגלית, מכתב מקדים ופרופיל לינקדאין שימכור אותכם טוב ברשת. 

אבל איך כותבים קורות חיים באנגלית? ומה אפשר לכתוב אם אין לכם ניסיון מקצועי? בינתיים רק למדתם ועבדתם בבר או כשליחים ב WOLT? האם להתפאר רק בציונים טובים כדי להשיג את משרת החלומות הראשונה שלכם ללא ניסיון מקצועי? 

מצד אחד, החיסרון שלכם שאין לכם ניסיון מקצועי. אבל זה לא חייב להיות חסרון אם תדעו לקחת אותו ולהפוך אותו ליתרון גדול עבורכם. 

במאמר הזה שנכתב עבור סטודנטים שרוצים לכתוב לעצמם קורות חיים בפעם הראשונה, נדבר על חמש שיטות יעילות בכתיבת קורות חיים באנגלית לסטודנטים.

קדימה, בואו נתחיל!

תכתבו סיכום מקדים בקורות חיים שלכם

החלק העליון של מסמך קורות החיים שלכם משמש כאזור לכתיבת סיכום של חצי פסקה שמסביר מי אתם, מה אתם מביאים איתכם, במה אתם טובים, ואפילו מה אתם אוהבים לעשות. הרעיון הוא להשיג את תשומת ליבם של מגייסים ומגייסות ו״לשבור את הקרח״ שימשיכו לקרוא את הקורות חיים שלכם באנגלית.

מכוון שאין לכם ניסיון תעסוקתי, מה שנשאר לכם זה  להרחיב על כל דבר מלבד הניסיון החסר. אתם יכולים לשתף על דברים שקשורים לניסיון חיים שלכם שקשורים למשרה הנחשקת. למשל, אתם מאוד סקרנים ואוהבים ללמוד דברים חדשים. אולי ביצעתם עבודת Freelance או עבדתם עם הדוד שלכם בחברה מסוימת שקשורה למשרה. אולי אתם מצוינים באנגלית ועשיתם עבודות תרגום או עיצוב גרפיקה. תעצרו ותחשבו על כל דבר שעשיתם, גם אם הוא ״קטן״ שקשור למשרה – כי אם לא תוסיפו, אפס זה תמיד פחות מקצת.

השארת פרטים

תשתמשו בניסיון רלוונטי למשרה שאתם מחפשים בקורות חיים לסטודנטים שלכם 

בהמשך לפסקה הקודמת, שוב, אין לכם ניסיון תעסוקתי – אבל יש לכם ניסיון בהמון דברים אחרים. זה המקום שבו תוכלו לתת דוגמאות רלוונטיות. מעסיקים אוהבים לשמוע מאנשים שהם ״מחפשים להתקדם״, ״להתמקד בדברים שמעניינים אותם״. למשל במה תרמתם למכללה או לאוניברסיטה שאתם לומדים בה? בקורות חיים לסטודנטים חשוב לציין גם אם הייתם בהנהגת הסטודנטים, יזמתם משהו שקשור ללימודים. אם התנדבתם לעמותה או תרמתם מזמנכם, זה המקום לציין את זה. 

אל תשכחו בכתיבת קורות חיים לסטודנטים, להוסיף את הצבא, אם התפקיד קשור לעולם המחשבים, ובצבא התעסקתם במחשבים, זה המקום לציין את זה. 

דוגמאות לניסיון שלא קשור לעולם התעסוקתי:

תרומה לקהילה 
קורסים, סדנאות 
הישגים בכל התחומים (אישיים, לימודיים) 
ניסיון צבאי 
מלגות שקיבלתם
שירות ציבורי 
ידיעת שפות זרות 
עיצוב גרפי בשעות הפנאי 
כתיבה שעות הפנאי

תוסיפו אזור של כישורים - Skills Set בקורות חיים שלכם 

בכתיבת קורות חיים לסטודנטים, חשוב מאוד בקורות חיים להוסיף אזור כישורים, כי זה מאפשר למגייסים להכיר את היתרונות שלכם במהירות יחסית. נגלה לכם סוד קטן? לא קוראים את כל קורות החיים שלכם, קוראים רק חלק ממנו. ואזור הכישורים מאפשר למגייסים להבין אם אתם רלוונטיים למשרה עוד לפני שהם צוללים פנימה. 

 דוגמאות לכישורים בקורות חיים: 

Efficient 
Problem-solver 
Independent 
Task-orientated 
Team-player 
People-Person 
Time-Management 

בנוסף, חברות גדולות משתמשות במערכת סינון קורות חיים כדי לסייע להם למיין כמויות אדירות של קורות חיים שהם מקבלים. מערכות אלו נקראות ATS. על ידי שימוש נכון במילות מפתח שמכוונות לכישורים שלכם (כמו שכתבנו למעלה), יעזור למערכות לאתר אותכם ולא לדלג עליכם. תזכרו, אלו מערכות סינון. לכן, אם זה מצריך, תשנו את הכישורים בהתאם למשרה הרלוונטית (אבל לא בצורה מוגזמת). 

 תוסיפו את כל התעודות וההכשרות הרלוונטיות לקורות חיים שלכם

בגלל שמדובר בקורות חיים לסטודנטים, ואין הרבה ניסיון תעסוקתי, חשוב בכתיבת קורות חיים באנגלית לסטודנטים להוסיף החלק של ״השכלה״ להציג את הציונים המצוינים שלכם, הישגים לימודיים וגם מעורבות בלמידה. אם צריך, תחזרו לימי התיכון אם יש לכם מה לספר משם. תספרו על תחומי לימודים או חומרים שעוררו עניין שיכולים להשיג את תשומת ליבם של מגייסים. לדוגמה, בשיעורי האנגלית השגתם ציון 100, והמורה נתנה לכם להתיג מצגת באנגלית.

תוסיפו את כל התעודות וההכשרות שקיבלתם. 

תכתבו קורות חיים באנגלית בשפה פעילה

כשכותבים קורות חיים, לא משנה אם יש לכם 20 שנות ניסיון בהייטק, או אם אתם צריכים קורות חיים לסטודנטים, חשוב לכתוב כשעושים שימוש ״כבד״ בפעלים. למשל: 

לא לכתוב: 

Responsible for writing….. 
Played a key role in…. 
Online information access… 
אלא לעשות שימוש בפעלים. 
Wrote articles for ….. 
Responded to all the income calls… 
Recorded voiceovers…. 
Studied graphic design… 

מי שקורא את הקורות חיים לא חושב על זה, אבל מחקרים מראים שכתיבה פעילה מייצרת עניין סביב ומעלה את תשומת הלב בכתיבה. 

מכתב מקדים לקורות חיים לסטודנטים 

זה אולי החלק החשוב ביותר. אם היינו חייבים לוותר על סעיף אחד מכל הסעיפים המאמר הזה, לא היינו נוגעים בחלק הזה. מכתב מקדים נועד לספר את כל מהקורות חיים לא מסוגלים. זאת מהסיבה הפשוטה שקורות החיים אינם מספיקים ומכילים (רק) עובדות קרות על הניסיון התעסוקתי שלכם, ההשכלה שלכם, ניסיון צבאי או כל דבר אחר בצורה של בולטים אחד מעל השני. אבל הם לא מרחיבים מעיבר לעובדות הקרות. 

מכתב מקדים לעומת זאת, פותח חלון קטן לאישיות שלכם, על ידי הסבר מורחב – וגמיש יותר שמתאר אותכם, את הדברים שאתם אוהבים וטובים בהם ומעבר לכל, נותן לכם הזדמנות לכתוב את מטרת הקריירה שלכם. במכתב מקדים, אפשר להפוך מה שעשוי להיתפס כחסרון ולהפוך אותו ליתרון, על ידי הסבר שמספר סיפור הגיוני. 

בגלל שאתם סטודנטים והקורות חיים שלכם עדיין לא מלאים בהצלחות בתחום הקריירה, למשל, אתם יכולים להסביר שאתם אוהבים ללמוד ומוכנים לעבוד חצי משרה רק כדי להתחבר בחברה מסוימת. אתם אפילו יכולים לפתוח במשפט הבא: ״למרות שאין לי ניסיון ב…. (החסרון), יש לי מוטיבציה גדולה ללמוד (היתרון)….״ 

לסיכום

אנחנו מקווים שהצלחנו לשכנע אותכם בחשיבות בכתיבת קורות חיים לסטודנטים באגנלית, חשוב לעשות שימוש בכל האלמנטים שיקדמו אותכם לראיון העבודה. זה כל הרעיון! קורות חיים לא משיגים עבודה, הם משיגים ראיונות וזה כבר נושא אחר שאפשר להרחיב עליו. 

אנחנו נשמח לדבר איתכם ולהבין יותר עבור איזה משרה אתם מעוניינים לכתוב קורות חיים באנגלית. רק תזכרו את חמשת הטיפים במאמר הזה אם אתם כותבים קורות חיים לסטודנטים באנגלית. לעוד מידע עלינו, אפשר להיכנס לאתר שלנו http://heresmyresume.co.il

Call Now Button